El servici de segellat de temps permet emetre segells de temps dels documents electrònics que els Organismes subministren al servici. Un segell de temps és una firma electrònica realitzada per una Autoritat de Segellat de Temps (TSA) que ens permet demostrar que les dades subministrades han existit i no han sigut alterats des d'un instant específic en el temps (provinent d'una font fiable de temps).
El MINHAP disposa d'una TSA, la qual està sincronitzada (per NTP i mitjançant Stratum2 amb connexió GPS) amb el Real Observatori de l'Armada. El Real Observatori de l'Armada té com a missió principal el manteniment de la unitat bàsica de Temps a Espanya així com el manteniment i difusió oficial de l'escala "Temps Universal Coordinat" (UTC (ROA)), considerada amb caràcter general com la base de l'hora legal en tot el territori nacional (R. D. 23 octubre 1992, núm. 1308/1992).
Actualment la TSA publica els servicis de segell de temps de les formes següents:
- Notació abstracta ASN.1, d'esta forma es complix amb les especificacions de la IETF RFC3161, utilitzant sintaxi de peticions i respostes en notació abstracta ASN.1 codificat en DER.
- Web Service dissenyats per a facilitar la integració amb les aplicacions, utilitzant l'especificació de missatges XML-SOAP.
És una solució basada en programari lliure, estàndards oberts i en java.
Els servicis disponibles en la TSA es mostren a continuació.
- Sol·licitar segell de temps: Per mitjà d'este servici es proporciona la funcionalitat de generar un segell de temps per a una acció de firma de dades o de document.
- Validar segell: A través d'este servici es proporciona la possibilitat de verificar la validesa d'un segell de temps contingut en una firma digital.
- Sol·licitar resagellat de temps: per a preservar la longevitat de la validesa dels segells generats sobre els documents o transaccions, en cas que es puga posar en qüestió la validesa d'un segell emès. Per mitjà d'este servici es proporciona la funcionalitat de generar un nou segell de temps per a una acció de firma de dades o de document.
Requisits:
Per a integrar-se en TSA@ del MINHAP és necessari seguir uns passos senzills:
- Estar connectat a la Xarxa SARA – Sistema d'Aplicacions i Xarxes per a les Administracions
- Pot descarregar el formulari per a l'accés i la documentació i els Manuals des de l'àrea de descàrregues (per a usuaris de les administracions públiques registrats en el portal).
- Posar-se en contacte amb el servici de suport a través del formulari corresponent (veure els enllaços relacionats) i facilitar les seues dades de contacte, asi com l'ACL degudament emplenat.
- El servici de Suport li informarà degudament dels paràmetres de connexió amb els servicis: URL, identificador d'aplicacions, etc
Per a accedir a la totalitat de la documentació és necessari ser un usuari registrat, per a açò, accedir a la pàgina del PAE (http://administracionelectronica.gob.es/) i donar-se de alta com usuari.
Avantatges:
Els beneficis que la plataforma facilita als organismes són:
- Reducció de costos: el servici permet optimitzar el cost dels servicis de validació i emissió de segells de temps per cada aplicació.
- Innovació: la plataforma de TS@ s'ha convertit en la primera Autoritat de Segellat de Temps sincronitzada amb el ROA que proporciona servicis electrònics horitzontals a totes les Administracions Públiques del país gratuïtament.
- Promoure i facilitar servicis que el seu objectiu siga el compliment de les obligacions de la Llei 39/2015 de les Administracions en relació a garantir l'acreditació a càrrec d'un tercer de confiança de la data i hora de realització de qualsevol operació o transacció per mitjans electrònics.