El projecte es va basar en un portal de presentació de documents que, connectat al registre telemàtic, deixa constància fefaent dels actes de presentació, emmagatzema i custodia els documents presentats.
Els avantatges principals d'aquest sistema són la immediatesa de la comunicació i la supressió del paper gestionat en la tramitació associada als documents. Si ben el volum d'activitat es correspon amb el nombre de municipis (300-600 seients mensuals), el volum de la documentació implicada ofereix unes dades associades a la tornada de la inversió importants, en afectar a una quantitat de pàgines anuals d'entre 150.000 i 300.000.
Des del punt de vista operatiu, com a requisit de presentació a través del registre telemàtic, els responsables dels municipis han de signar electrònicament l'operació deixant constància tant de la voluntat com del no repudi dels documents presentats.
Amb vista a l'evolució i el futur del portal, s'estan avaluant possibilitats per realitzar la presentació dels documents de forma única per al Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques.