Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Servici d'atenció a la ciutadania presencial i virtual

  • Nomene Abreujat:
    sacpv
    Resum:
    Implantació d'un servici d'atenció a la ciutadania tant presencial com a virtual per a la millora de la gestió de la informació i els servicis.
    Destinataris:
    Ciutadà , Entitats Locals
    Organismes Responsables:
    Illes Balears
    Ajuntament de Pollença
    Contacte:

    Juan Truja, Alcalde, batlia@ajpollenca.net
    Francisca Adrover, Secretària, secretaria@ajpollenca.net

    Tipus de Solució:
    Bona Pràctica
    Estat de la Solució:
    Producció
    Àrea orgànica:
    Local
    Àrea tècnica:
    Llocs web, seus electròniques i atenció al ciutadà , Suport a la tramitació electrònica
    Àrea funcional:
    Govern i Sector Públic , Documents Personals
    Llicència:
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat:
    Tècnic
    Llenguatge de Programació:
    JSP , ASP , .NET , HTML

    Descripció

    Nom Complet de la Iniciativa:

    Servici d'atenció a la ciutadania presencial i virtual

    Finalitat:

    Objectiu:

    • Actualitzar el Sistema de Registre d'Entrades i Eixides de Documents que té l'Entitat per un altre entorn Web que facilite les tasques de registre presencial i telemàtic, així com la interoperabilitat amb la resta de components del sistema de gestió.
    • Actualitzar el Sistema de Gestió d'Expedients que té l'Ajuntament per un altre entorn Web que facilite les tasques de seguiment i control d'expedients, així com la interoperabilitat amb la resta de components del sistema de gestió. Consultoria i implementació en la ferramenta instal·lada de 15 procediments administratius.
    • Creació d'una Oficina d'Atenció a la Ciutadania (OAC). Es realitzarà un estudi de les sol·licituds a implantar en l'OAC i es desenvoluparà un entorn Web per a la millora de la gestió d'estes de cara al ciutadà pel personal de l'Oficina. Este entorn estarà dotat de les funcionalitats necessàries per a la gestió i organització del personal intern de l'OAC. També s'adaptaran apropiadament instal·lacions de l'Ajuntament per a dur a terme les tasques d'Atenció al Ciutadà, dotant-les del material i infraestructures necessàries i es realitzarà una selecció del personal que exercirà les tasques d'Atenció al Ciutadà i responsable d'OAC.
    • Creació d'un Sistema d'Atenció a la Ciutadania Virtual (OVAC). Es realitza un estudi de les sol·licituds que es poden posar en línia. Desenvolupament d'una línia gràfica identificativa de l'entorn. Creació de l'entorn virtual, incloent les sol·licituds definides i creant l'accés del ciutadà a la informació relativa a ell de la qual disposa l'Ajuntament i facilitant la interacció amb estes dades.

    Descripció:

    Atendre la creixent demanda d'informació per part dels ciutadans i agilitzar els processos de gestió i participació, s'han convertit en una necessitat cada vegada més important per als polítics i gestors.

    El potencial d'innovació d'un territori és el que determina la seua competitivitat. Per això, és necessari fomentar l'evolució i la cultura tecnològica dels ciutadans perquè intervenguen activament en el procés. Per a aconseguir-ho, és necessari crear un entorn nou de relació en el qual la ciutadania es convertisca en el centre dels processos administratius.

    Este nou entorn passa, inevitablement, per la incorporació de sistemes d'informació capaces de gestionar tots els processos interns i la creació d'un espai que pose a la disposició del ciutadà la informació i els servicis que estos sol·liciten, sense dependre d'horaris ni desplaçaments i tenint la mateixa validesa, a nivell tècnic i jurídic, que els servicis realitzats de forma presencial.
    Baix este context, l'objectiu final que l'Ajuntament de Pollença perseguix, mitjançant l'execució del present Projecte, és l'evolució cap a un model integral de gestió, transformant-ho en una Administració més pròxima als ciutadans, incrementat la capacitat d'actuació de l'Organisme perquè gestione els seus recursos amb més agilitat i preste més i millors servicis als ciutadans.

    Requisits:

    Per a l'explotació de les ferramentes, l'Ajuntament requerix:

      • Servidor IIS situat en una DMZ per a la publicació final de les pàgines de l'Oficina Virtual.
      • Servidor IIS situat en la xarxa interna per a la publicació de les ferramentes internes de l'OAC Presencial
      • Servidor intern IIS amb plataforma Framework 2.0 que conté les ferramentes de gestió internes i col·lecció de WEBSERVICES que serviran resultats a les pàgines finals.
      • Servidor SQL Server situat en la xarxa.
      • Servidor d'enviament de correu electrònic.
      • Connectivitat a la xarxa SARA per a la validació mitjançant certificat digital

    Organismes Participants:

    Consorci d’Informàtica Local de Mallorca
    www.ticmallorca.net(Obri en nova finestra) .

     

    Subscripcions

    En esta àrea podrà donar-se de alta per a rebre les notificacions de canvis que es realitzen en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució o l'actiu semàntic.

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introduïsca l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució o de l'actiu semàntic.

    *

    Pot consultar la política de protecció de dades del PAe i CTT en el seu avís legal

    Introduïsca l'email per a donar-se de baixa de la subscripció.
Punt d'Accés General
Punt d'Accés General
Responsable

Enllaços d'interésSoluciones Relacionades