A causa de l'evolució de l'administració electrònica, impulsada per la Llei 11/2007, d'accés electrònic dels ciutadans als Serveis Públics (LAECSP d'ara endavant), la signatura electrònica de documents per als procediments administratius és una eina essencial per a tots els organismes que requereixen l'ús de documents amb validesa contractual amb les parts signatàries.
L'adaptació a la Llei 11/2007 s'aconsegueix mitjançant l'ús de la plataforma Port@firma per realitzar les funcions de signatura electrònica dels documents. El següent pas d'aquesta adaptació passa per l'extensió d'aquesta informació de signatura sobre les còpies impreses per identificar documents signats. Aquesta operació requereix d'un mecanisme que permeti a les administracions obtenir el document original electrònic para, previ acaro, constatar la validesa d'aquests documents signats.
Actualment aquest últim procés no està disponible en Portasignatures en modalitat federada, la qual cosa porta a la necessitat de construir un sistema que permeti donar cobertura als aspectes de la LAECSP que fan referència a l'ús de justificants de signatura electrònica. Els objectius principals a complir pel nou sistema són:
-
Aportar la funcionalitat de Codis Segurs/Segurs de Verificació (d'ara endavant CSV). El CSV permeten una correlació entre els documents signats i la localització de l'original electrònic.
- Generar informes de signatura que introdueixin en el peu de pàgina les dades de localització i component web de validació associat com a part de la informació de la signatura incrustada en l'informe
- Disposar del component de consulta de documents signats mitjançant el CSV en un component parteix de la web de CHG per complir amb els requisits de la Llei 11/2007