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The Sectoral conference on public administration es el órgano de cooperación en materia de administración pública entre la Administración General del Estado, de las Administraciones de las Comunidades Autónomas, de las Ciudades Autónomas de Ceuta y Melilla y de la Administración Local. Su organización y funcionamiento se rigen por la Resolución de 16 de noviembre de 2018, de la Secretaría de Estado de Función Pública, por la que se publica el Acuerdo de la Conferencia Sectorial de Administración Pública, por la que se aprueba el Reglamento de Organización y Funcionamiento (BOE of 17 november 2018) (Opens in new window)

The Sectoral commission E-government (CSAE) is a technical body chaired by the secretary-General of Digital Administration ministry for economic affairs and Digital Processing for the cooperation of the General state administration, of the administrations of the Autonomous Communities, of the constituent entities of the Local Administration in the field of electronic administration. It involves the holders of the directorates-general of the autonomous communities and cities powers E-government, by the General state administration the Secretariat-General for administration Digital . The Local administration organizations will be represented by the spanish federation of municipalities and provinces, and it is also regularly invited participant CRUE, the Conference of rectors of universities In spain.

Within the sectoral commission establishes working groups  técnicos para compartir experiencias y buenas prácticas o para la realización de proyectos en colaboración.

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