accesskey_mod_content

Gestió Electrònica de Procediments i Serveis: de la Cultura del Document a la Cultura de la Dada

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

BAS: Plataforma Tecnològica Estàndard de Suport de Procediments i Serveis Electrònics per a la Gestió Integral de Recursos Humans en l'Administració

Autors: Francisco García Flors i Rafael Camacho Serrano
Entitat: Arión Grup de Tecnologies Avançades S.A.
Descriu les necessitats sorgides en la transició d'un esquema d'administració tradicional a un esquema d'administració electrònica, presentant el sistema BAS com a plataforma estàndard de suport de procediments i serveis electrònics per a la gestió integral de recursos humans en l'administració i detallant el projecte Pérsigo de la Junta de Castella i Lleó com a cas d'èxit.

Serveis de Resposta Immediata al Ciutadà

Autor: Mª Ángeles Molpeceres
Entitat: Agència Informàtica i Comunicacions de la Comunitat de Madrid
El projecte de Serveis de resposta immediata es configura com una acció dins de la II Fase del Pla Estratègic de Simplificació de la Gestió Administrativa (PESGA) de la Comunitat de Madrid. Inclou la selecció, anàlisi i implantació de procediments en els quals el ciutadà veu resolt el seu tràmit al mateix moment de la seva sol·licitud.

Ciutat de Justícia Connectada

Autor: Yolanda Arribas Alonso Entitat: Telefónica Espanya Aproximació de Telefònica cap al concepte de Ciutat de Justícia, facilitant la seva visió cap als serveis al ciutadà, plataformes i infraestructures eficients, així com serveis per a l'empleat públic. Així mateix, s'ofereix una visió sobre la gestió del canvi i el compromís amb el medi ambient.

Projecte d'Integració del Sistema de Gestió Electrònica d'Expedients amb els nous registres d'agents exclosos plantejats per la Llei 26/2006

Autor: Begoña Carreño Salván
Entitat: Direcció general d'Assegurances i Fons de Pensions
Intercanvi massiu d'informació (en un envio-16000 registres) per mitjans telemàtics (formularis web i serveis web), validacions de dades i de negoci d'aquesta informació, integracion amb un sistema electrònic de gestió d'expedients, gestió i tractament de la informació.Unificació de la informació amb la qual subministren les Comunitats Autònomes.

El Pla ÁTICA

Autor: Andrés Elhazaz Molina
Entitat: Gerència d'Informàtica de la Seguretat Social
El Pla ÁTICA (Aula de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions Avançades) és un pla de formació en tecnologies de la informació i les comunicacions destinat al personal informàtic de la Secretaria d'Estat de la Seguretat Social.

INPA. Gestió de les Iniciatives Parlamentàries.

Autor: César Vicente Palacios González de Rivera
Entitat: Vice-presidència primera i Portaveu/Portaveu del Govern. Direcció general de Relacions amb l'Assemblea
L'INPA (instrument d'iniciatives parlamentàries) que es configura com diverses eines en una sola: instrument de comunicació de doble sentit entre la Direcció general i les Conselleries.

Projecte d'Informatització dels Nous Hospitals de la Comunitat de Madrid: Història clínica unificada

Autor: Luis Morell Baladrón
Entitat: Conselleria de Sanitat de la Comunitat de Madrid
El Projecte d'Informatització dels Nous Hospitals és una mostra representativa de l'ús de les TIC com a element estratègic per aconseguir l'objectiu de millorar l'oferta dels serveis sanitaris i garantir una assistència moderna, de qualitat i pròxima al ciutadà.

El Sistema d'Informació Geogràfica Integral de Gestió d'Obres en via pública de l'Ajuntament de Madrid.

Autor: Javier Delgado Bermejo
Entitat: O.A. Informàtica de l'Ajuntament de Madrid
En aquesta ponència es presenten els desenvolupaments abordats en el període que va de setembre 2006 a agost de 2007 i que culminen amb l'ambiciós projecte del SIG Integral de Gestió d'Obres en Via Pública i la creació de l'Oficina de Coordinació d'Obres.

Sistema electrònic de tramitació sol·licituds a procediments administratius interns del Ministeri de la Presidència (SOLICIT@)

Autor: Romualdo Erdozain Església
Entitat: Ministeri de la Presidència
En el context del Pla Avanza, la Sotsdirecció General de Sistemes d'Informació ha dut a terme durant la segona meitat de l'any 2006 i el 2007 el desenvolupament, implantació i posada en funcionament de Solicit@, un sistema electrònic de generació, publicació i gestió del flux de tramitació de formularis de sol·licitud associats a procediments administratius interns, amb incorporació de signatura electrònica.

L'Administració electrònica en els Serveis Socials municipals

Autor: Antonio Alvarez Ramirez
Entitat: N2BSolutions S.L.
PROSERVIC és una aplicacón web de facil actualització, totalment parametrizable que permet als Serveis Socials comptar amb un potentisima eina amb la qual treure el màxim partit als recursos amb els quals explica l'area i realitzar politicas socials adaptades a les necessitats que es mostren en l'explotació de dades.

El Sistema d'Informació dels Òrgans Col·legiats de Govern de la Comunitat de Castella i Lleó. (SIOC)

Autor: Juan Antonio Medina Quaresma
Entitat: Junta de Castella i Lleó
SIOC és un Sistema d'Informació integrat, que permet que el cicle de vida complet dels expedients dels Òrgans Col·legiats de Govern de la Junta de Castella i Lleó (Comissions de Secretaris Generals i Consells de Govern) es realitzi de forma telemàtica, fent possible l'eliminació total del paper.

Seguretat en aplicacions web en l'àmbit de la i-Administració - Problemes més comuns i principals contramedidas

Autor: Fernando de la Vila
Entitat: Mnemo Evolution and Integration Services
La present comunicació ofereix una breu recopilació dels problemes que actualment es troben amb més freqüència en les aplicacions web i algunes recomanacions i bones pràctiques de seguretat dirigides a mitigar-los.

Projecte eDOCue, modernització de la gestió documental en la Secretaria d'Estat per a la Unió Europea

Autor: Pablo Fernández Cid Enriquez
Entitat: Secretaria d'Estat per a la Unió Europea (MAEC)
El projecte eDOCue de la SEUE suposa la modernització de les seves eines de gestió documental, en el seu moment adquirides a l'avantguarda però des de fa temps demandants d'actualització.

Gestió Integrada del Dret a l'Educació. De l'admissió de l'alumnat

Autor: Fernando M. Campos Torres
Entitat: Conselleria d'Educació, Universitats, Cultura i Esports del Govern de Canàries
S'ha dissenyat una gran base de dades corporativa que s'alimenta de les aportacions de les famílies, els centres docents, els serveis centrals i els propis docents, i que donen per resultat les plantilles docents i els nomenaments dels mestres i professors.

Pinzell Ekade. La gestió dels centres docents no universitaris a Canàries

Autor: Juan Pedro Gómez Merrero
Entitat: Conselleria d'Educació, Universitats, Cultura i Esports del Govern de Canàries
Pinzell Ekade és un conjunt d'aplicacions de la Comunitat Autònoma Canària per a la gestió administrativa i acadèmica dels centres educatius. Es caracteritza per: Ser més segura/segura. Ser més eficaç. Ser més fiable. Ser més fàcil d'usar. Estar millor connectada. Integrar dades de moltes gestions.

Sistema d'Informació per a l'assistència podológica (QADAM)

Autor: Ana Ceballos Guerrero
Entitat: Conselleria de Salut de la Junta d'Andalusia
Qadam centralitza les funcionalitats de gestió de l'assistència podológica gratuïta en el marc del Pla Integral de Diabetis d'Andalusia, facilitant la gestió dels recursos assistencials concertats i la comunicació entre totes les parts implicades a través de l'administració electrònica.

Cortesí@, la Secretaria d'Estat de Relacions amb les Corts del Ministeri de la Presidència en el camí cap a l'Administració Intel·ligent.

Autor: Raúl Fernández Antoranz
Entitat: Ministeri de la Presidència
Cortesí@ és el sistema d'informació que pretén oferir al personal de la Secretaria d'Estat de Relacions amb les Corts un entorn únic de treball que permeti donar compliment a les seves funcions, prestant especial atenció no només a la gestió de la iniciativa com a expedient administratiu sinó també a la gestió i anàlisi de documentació electrònica i anàlisi dinàmica d'informació.

Tecnologies per a la Gestió del Coneixement en un centre de R+D.

Autor: Carlos González Giralda
Entitat: CIEMAT
El CIEMAT, Centre de Recerques Energètiques, Mitjà Ambientals i Tecnològiques, organisme públic de recerca, del MEC, focalitza les seves activitats en l'àmbit del desenvolupament de projectes de recerca científica i de desenvolupament tecnològic. El valor i l'actiu principal d'aquest centre és el coneixement generat pels seus investigadors i tecnòlegs a través, fonamentalment, de la seva producció científica.