"/>

Eap - buruzko azterketa administrazioaren digitalizazio-an argitaratua
accesskey _ mod _ content

Administrazioaren digitalizatzeari buruzko Azterketa-an argitaratua

2021 abenduak 17

Azterketa honen zati da proiektu bat, eta igren behategi nazionala teknologia eta gizartea (ONTSI) duen helburu nagusia da, eta balorazioak espainiako herritarren jarrerak joerak identifikatzea internautak buruzko gaiei dagokienean.

Du Administrazioaren digitalizatzeari buruzko azterketa (Ireki leiho berrian) batek egin du Teknologia eta informazioaren gizartearen Behategi Nazionala (Ireki leiho berrian) (ONTSI) ematen dion garrantzia baloratzen du, herritarrek digitalizazio-prozesu administrazio publikoan sartu ahal izateko, haien jarrera azterketa dagokionez, horri buruzko iritziak identifikazio digitalaren kanal digitalak buruzko arreta eta gestioak burutzea eta izapideak online.

Digitalizazioa bultzatzea da herri-administrazioa, beraz, nahitaez identifikazio digitalaren erabilera erabiltzen duten herritarren% 77k internautak kontsulta-kontsumoren bat egiteko, prozesu edo administrazio-kudeaketa, handitu egiten da portzentaje hori ia% 87 arte direnean 24 eta 35 urte bitarteko pertsonei.

Identifikazio digitalaren balorazioa

Ezarri eta erabilgarritasuna aukerei buruzko identifikazio digitala asko baloratzen dira nahiko edo oso positiboa izan da, internauten% 65, berriz,% 11 bakarrik bistaratzen da kritikoa, ezer ikusten ditu bere ezarpena. Oro har, positiboa batez besteko balorazioa jaso erabilgarritasuna dezentekoa da, nahiz eta erabili izan dutenen iragazkitik gorako nota bat eman diote (7,7) txikiagoa da. Kalifikazio hori artean ez sekula erabili dituzte (6,1).

Antzeko zerbait gertatzen da sortzen duen konfiantza-maila. Oro har, pertsona guztien% 66 fían da identifikazio-sistemak digitala% 11 mesfidantza halako soilik erakusten.

Herritarren arretarako kanal digital

Herritarren arretarako kanal digitalak txikiagoa zen ospea, bakar-bakarrik erabiltzen diren gazteen heren batek (% 34). Baita adin-taldean, metakin mota horiek gehien erabiltzen diren kanal dira (25 eta 34 urte), erabileraren ehunekoa% 38 kontsumitzen.

Galdetutako herritarren ia erdiek adierazi dute oso edo nahiko hartuta aldeko laguntzaile birtual chatbots edo beste tresna bat bezala, berriz,% 24 administrazioarekin komunikatzeko alderdiekiko jarrera kritikoa arreta.

Hala ere,% 57, guztiz edo nahiko inkestatutakoen interesa postontziaren bateratzea, jakinarazpenak egiteko herri-administrazioa, horren bitartez, kontsultatu ahal izateko iraganetik bidalitako komunikazioak, erakunde publikoak. Bestalde, horrelako neurri berezirik sortzen parte hartu duten herritarren% 15ekoa izango.

Tramiteak online

Herritar gehienek (% 68) gestio edo administrazioko tramite publikoa gero eta modu telematikoa egin, 55 eta 64 urte bitarteko pertsonei egin handiena dutenen (% 74).

Bestalde, inkestatutako% 64 oso edo nahiko positiboa egitea. Horrez gain, on-line izapideak egin dituzte inoiz nahiko pozik agertzen dira eta, oro har, ematen die, batez beste, ia 8 da.

Ikerketari buruzko

Azterketa-proiektu baten parte den helburu nagusia da herritarren jarrerak eta balorazioak joerak identifikatzea, internautak digitalizazioa gaiei buruzko espainiako bat eginez. proiektuak bi zati ditu: alde batetik, urteko azterlana egiteko joerak identifikatzea, joerak eta jarrerak bideratua herritarren digitalizazio-gaietan, eta, bestetik, tracking, sei hilean behingo azterlanak egitea, horren helburua, azterketari ekiteko interesgarriak diren eta gaurkotasuna duten gaiei dagokienez, une bakoitzean elementu edo zerikusia duten alderdiak herritarren portaera digitala.

Aztertzeko, 800 artean egindako inkesten laginarena da abuztuaren 20an eta irailaren 2an 2021-biztanleria 15 urtetik gorako internautak, eta pertsona gisa erabili den internetera sartu edo internautak definizioa azken hiru hilabeteetan.

Lagin-banaketa egin zen genero-kuoten bidez zati adina, ikasketa-maila, habitataren tamainaren arabera eta euskal autonomia erkidegoan dituzten datuen arabera, interneteko erabiltzaileen profila azken hiru hilabeteetan buruzko inkestan lortutako eta informazioaren eta komunikazioaren teknologiak etxeetan (hemendik aurrera, TICH) 2020-estatistika institutu nazionalaren (aurrerantzean, INE).

Txostenean agertzen da erdietsitako emaitza garrantzitsuenen bigarren hiru osatzen duten sei hilean behin azterketa behar bezala lekutu, baldin eta tracking.

Albistearen jatorrizko iturria (Ireki leiho berrian) (Red.es)

Albistearen jatorrizko iturria (Ireki leiho berrian) (ONTSI)

Administrazioaren digitalizatzeari buruzko azterketa (Ireki leiho berrian) (PDF)

  • Zerbitzu elektronikoak
  • Herritarrak