accesskey_mod_content

1300 Entidades Locales ja es beneficien del servei del Portal de la Transparència en el núvol

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

19 gener 2016

La DTIC ofereix gratuïtament aquest servei destinat al fet que les entitats locals engeguin el seu portal de transparència previst en la Llei de la transparència, accés a la informació pública i el bon govern.  Les entitats locals que encara no comptin amb portal de transparència tenen a la seva disponibilitat aquest servei al que poden adherir-se sense que existeixi un límit de termini

L'Adreça de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques, conscient de les necessitats que havien d'escometre les Entidades Locales per donar compliment al que es disposa Llei de transparència, d'accés a la informació pública i bon govern, va posar a la disposició de totes les interessades el servei del Portal de la Transparència en el núvol per a entitats locals.

Els resultats aconseguits pel servei han estat excel·lents. A dia d'avui, 1.300 entitats locals han sol·licitat formar part de la comunitat de la “Transparència Local” i s'han adherit al servei, materialitzat gràcies a l'Acord marc de col·laboració signat per la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies ( FEMP).

Las entidades locales que aún no cuenten con portal de transparencia tienen a su disponibilidad este servicio al que pueden adherirse sin que exista un límite de plazo para hacerlo.

El servei ofert per la DTIC es fonamenta, d'una banda, en l'experiència i recursos adquirits durant la implantació del portal de transparència en l'Administració General de l'Estat i, per un altre, en la pròpia naturalesa d'aquest Departament, unitat amb competències assignades per racionalitzar l'ús de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions i prestar serveis i infraestructures comunes. Aquesta aposta per una estratègia de reutilització del programari i les infraestructures ja disponibles ha permès estalvis importants, tant de temps com de diners, a nombroses entitats locals.

El servei ofert per la DTIC facilita complir, tant amb les obligacions de publicitat activa, com amb les relatives al dret d'accés a la informació pública, permetent per tant gestionar els continguts i tramitar les diferents sol·licituds d'accés que es rebin.

Cada entitat local que s'adhereixi al servei rep la infraestructura física, lògica i de comunicacions del seu Portal de Transparència, de manera completament gratuïta. Queda sota la seva responsabilitat, la configuració de la seva aparença i per descomptat el subministrament dels continguts i la gestió de totes les sol·licituds d'accés.

La DTIC también facilita en gran medida la provisión de contenidos dado que el portal reutiliza las bases de datos centralizadas, en las que las entidades locales vierten determinada rinformación de carácter económico, organizativo, contractual, etc… Se trata de un valor añadido para estas instituciones porque, de esta forma, los portales se nutren con buena parte de la publicidad activa que están obligados a contener, sin que ello requiera el menor esfuerzo para las mismas.

En cualquier caso, la Ley 19/2013 de transparencia, acceso a la información pública y buen gobierno, dejaba dentro del ámbito de decisión de cada entidad local cuál sería la forma en la que prestaran el servicio. Por lo tanto, en unos casos han optado por construir y operar sus propios portales, en otros por utilizar servicios ofertados por diputaciones o comunidades autónomas y en otros por la opción de este servicio ofertado por la DTIC.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

  • Govern obert, Informes i Estudios