accesskey_mod_content

Més de 7.750 Administracions Públiques s'han adherit a FACe i s'han rebut prop de 5 milions de factures electròniques

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

10 novembre 2015

El MINHAP fa públics les dades de la facturació electrònica en el Punt General d'Entrada de Factures Electròniques (FACe) que seran publicats mensualment en la Central d'Informació Econòmic Financera del Ministeri.

Des de la posada en funcionament del Punt General d'Entrada de Factures electròniques (FACe), més de 7.750 Administracions Públiques s'han adherit al seu ús, entre elles 16 de les 17 Comunitats Autònomes, i les Ciutats Autònomes de Ceuta i Melilla. Des del 15 de gener de 2015 (data d'obligatorietat de la facturació electrònica a les AAPP), FACe ha rebut prop de 5 milions de factures electròniques, dirigides més de la meitat d'elles a les Entidades Locales adherides al sistema.

A més, FACe ha habilitat un repositori on aquells proveïdors que hagin de remetre factures electròniques a les Administracions Públiques que manquin de punt d'entrada puguin donar per complertes les seves obligacions de facturació. Així, els proveïdors presentaran les seves factures en aquest repositori i posteriorment el Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques s'encarregarà de contactar amb les AAPP destinatàries per informar-los i instar-los a tramitar les factures rebudes.

En compliment de la Llei 25/2013 d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el Sector Públic, l'Administració General de l'Estat, a través de l'Adreça de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions(DTIC) del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques, va posar en funcionament el Punt General d'Entrada de Factures Electròniques de l'Administració General de l'Estat (FACe), que permet unificar en un únic punt la presentació de factures electròniques davant qualsevol òrgan de l'Administració General de l'Estat i aquelles Administracions Públiques que han optat per adherir-se a aquest punt.

Els objectius de la Llei són un major control de les factures de les Administracions, reduir el deute comercial de les mateixes, així com augmentar l'eficiència tant de les empreses com de les Administracions, mitjançant l'ús de la factura electrònica que els permet un gran estalvi, no només per la substitució del tractament en paper, sinó perquè permet la gestió automatitzada de les mateixes, eliminant el transport, les càrregues o còpies de dades manuals, minimitzant la possibilitat d'errors, etc…

En la Central de Información Económico Financiera se publicará el día 10 de cada mes el “Informe de facturas electrónicas presentadas a las AAPP a través de FACe“, el cual permite hacer un seguimiento de toda la facturación electrónica de la Administración General del Estado con indicadores del número de facturas recibidas y el importe de las mismas.

Així mateix, i amb la finalitat d'incrementar la informació disponible d'accés obert, l'informe recull, en el mateix format, la informació relativa a la facturació electrònica, tant en nombre com en import, de les diferents administracions públiques adherides aFACe, desglossada per Comunitats Autònomes, Entitats Locals i altres Institucions. Aquesta informació es completa amb dades de les adhesions de les diferents Administracions Públiques i amb l'evolució mensual de les factures presentades en el sistema.

Amb data d'avui es publiquen les dades tancades a 31 d'octubre de 2015, al següent enllaç:

http://www.minhap.gob.es/es-es/cdi/paginas/facturas-electrónicas-presentadas-a-las-aapp-a-través-de-face.aspx

  • Empresa
  • Infraestructures i serveis comuns