datos.gob.es mediante a federación do seu catálogo de datos abertos.

" /> datos.gob.es mediante a federación do seu catálogo de datos abertos." /> PAe - Federación do Catálogo de Datos do Concello de Zaragoza con datos.gob.es

Federación do Catálogo de Datos do Concello de Zaragoza con datos.gob.es

• Opinar
  • Escoitar

10 xuño 2014

Desde o 5 de maio o Concello de Zaragoza aposta por incorporar e actualizar a información dos seus conxuntos de datos reutilizables en datos.gob.es datos.gob.es (Abre en nova xanela) mediante a federación do catálogo de datos abertos(Abre en nova xanela) .

Desta forma, o Concello de Zaragoza simplifica o procedemento de actualización da súa información e garante que o usuario obtén a mesma información independentemente do catálogo de acceso.

A federación destes catálogos é posible grazas a que o Conc. de Zaragoza publica os metadatos de todos os seus conxuntos de datos en ATOM e cumprindo o estipulado na Norma Técnica de Interoperabilidade de Reutilización de recursos da información(Abre en nova xanela) .

Zaragoza comezou coa federación de máis máis de 100 conxuntos de datos(Abre en nova xanela) , ordenados por temas, etiquetas e formatos de representación para que os axentes reutilizadores poden filtralos en función das súas preferencias.

O catálogo do Concello de Zaragoza baséase en estándares e vocabularios internacionalmente recoñecidos que optimizan a interoperabilidade da información ao permitir a súa reutilización automática e a súa combinación cos resultados de catálogos de todo o mundo. Á súa vez, o protocolo SPARQL e a linguaxe RDF brindan flexibilidade aos desenvolvedores de aplicacións que desexen reutilizar as decenas de datatasets do catálogo zaragozano que inclúen, tamén, linked data (web semántica).

Desde o lanzamento da web municipal no ano 1994, o Concello de Zaragoza foi pioneiro no uso das novas tecnoloxías para fomentar a participación cidadá nas políticas públicas. Baixo este marco nace en 2010 o portal de datos abertos da cidade, iniciativa recoñecida como Web 5 Estrelas polo director do W3C (Tim Berners-Le) en maio de 2011.

En febreiro deste ano, o Concello de Zaragoza foi galardoado no IV Congreso nacional de Interoperabilidade e Seguridade co premio ao mellor proxecto en Participación Cidadá e Gobernos Abertos en Administración Pública; un novo recoñecemento á aposta da capital aragonesa pola apertura da información e a transparencia.

Grazas á federación dos datos abertos de Zaragoza, o Catálogo de datos.gob xa recibe de forma automatizada información tanto da Administración Xeral do Estado, da Administración Autonómica e, por último, da Administración Local. Isto permite a calquera usuario interesado (cidadán, infomediario ou entidade privada) ter acceso libre a un gran número de datasets desde un punto único, facilitando e axilizando a reutilización dos este datos.

Máis información sobre a solución datosgob

• Goberno aberto, Informes e Estudos
  • Centro de Transferencia de Tecnoloxía