Aprovació de l'Esquema de Metadades Comunes (eEMC) com a recomanació d'ús per a totes les AAPP

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

22 abril 2019

Com a resultat dels treballs del Grup de Document, Expedient i Arxiu electrònic tant del Comitè Sectorial com del CDTIC, s'ha aprovat l'Esquema de Metadades Comunes com a recomanació d'ús per part de totes les Administracions Públiques.

InSide és un sistema per a la gestió de documents i expedients electrònics que compleix els requisits perquè tots dos puguin emmagatzemar-se i/o obtenir-se segons l'ENI, esquema que estableix les normes bàsiques per a l'intercanvi i emmagatzematge de documents i expedients electrònics.

L'Esquema de Metadades Comunes (eEMC) modela algunes entitats comunes a tots els procediments de tramitació com són l'Interessat, tant persona física com a jurídica, Representant, Tràmit, Procediment, Informació Documental de context i Organisme públic:

• Interessat: informació relacionada amb l'interessat com les seves dades de contacte, identificació, consentiment o vies de notificació.
  • Tràmit: informació descriptiva d'un tràmit com a sector, dades de la unitat tramitadora, dades del funcionari resolutor, etc.
  • Procediment: informació descriptiva d'un procediment administratiu com a destinataris, efectes del silenci administratiu, normativa que ho recolza, etc.
  • Informació documental: informació contextual d'un document que descriu l'aplicació tramitadora de referència, dades de l'expedient al que pertany, etc.
  • Organisme públic: informació descriptiva d'una unitat orgànica.

Per a més informació sobre l'esquema, accedir a l'Àrea Àrea de Descàrregues de la solució InSide del CTT , a l'apartat de Grup de Treball de document, expedient i arxiu electrònic.

• Infraestructures i serveis comuns