accesskey_mod_content

Administración Electrónica inclusiva: Accesibilidade

  • Opinar
  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

La Administración Electrónica Inclusiva es un concepto amplio que abarca todas las medidas encaminadas a conseguir que los beneficios de la Administración Electrónica se extiendan al conjunto de los ciudadanos, con independencia de su capacidad económica o su nivel de alfabetización digital.

El más conocido de sus ámbitos de actuación es la accesibilidad de los contenidos web aunque transciende el mismo con medidas como la utilización de la compra pública como palanca del desarrollo de productos inclusivos, la multicanalidad de los servicios públicos o la colaboración social en la superación de la brecha digital.

É importante resaltar que os efectos sociais da e-inclusión nos servizos públicos electrónicos vai máis aló de facer accesibles os mesmos a aqueles con limitacións económicas ou de coñecemento. Uns servizos públicos máis inclusivos son utilizados máis polo conxunto dos cidadáns, que atopan os mesmos máis utilizables, converténdose en vector de crecemento do uso da Administración Electrónica. Esta circunstancia, fixo da Administración Electrónica Inclusiva unha prioridade no desenvolvemento dos servizos públicos electrónicos en España, en particular, e Europa, en xeral, desde a Declaración Ministerial de Manchester (2005).

Accesibilidade

Segundo o Artigo 2. Definicións do Real Decreto Lexislativo 1/2013, do 29 de novembro, polo que se aproba o Texto Refundido da Lei Xeral de dereitos das persoas con discapacidade e da súa inclusión social:

“k) Accesibilidade universal: a condición que deben cumprir as contornas, procesos, bens, produtos e servizos, así como os obxectos ou instrumentos, ferramentas e dispositivos, para ser comprensibles, utilizables e practicables por todas as persoas en condicións de seguridade e comodidade e da forma máis autónoma e natural posible. Presupón a estratexia de «deseño universal ou deseño para todas as persoas», e enténdese sen prexuízo dos axustes razoables que deban adoptarse.”

Concretamente, dentro do PAe imos tratar a accesibilidade nas Tecnoloxías da Información e as Comunicacións facendo un especial fincapé na accesibilidade dos sitios web desde o enfoque das Administracións Públicas.

"Dise que unha páxina ou sitio web é accesible cando está deseñado e construído para que os seus contidos e servizos estean dispoñibles para calquera persoa, con independencia das súas capacidades visuais, auditivas, cognitivas ou motrices e independentemente da tecnoloxía que utilizan."

Ligazóns RelacionadasLigazóns Relacionadas