accesskey_mod_content

Presentación de UniversiTIC 2016

  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

21 abril 2017

Publicado el UniversiTIC 2016, la nueva edición del informe elaborado por la comisión sectorial TIC del CRUE. Este informe ofrece la más completa radiografía acerca del estado de las TIC en el sistema universitario español.

O pasado 16 de marzo presentouse na sede de Crue Universidades Españolas en Madrid unha nova edición do informe UniversiTIC, correspondente ao ano 2016, e elaborada pola comisión sectorial TIC de Crue Universidades Españolas. Este informe ofrece a máis completa radiografía achega do estado do TIC no sistema universitario español.

A presentación da 11ª edición de UniversiTIC correu a cargo do presidente de Crue Universidades Españolas, Segundo Píriz; do presidente da comisión sectorial Crue-TIC, Juan Gómez Ortega, e do secretario xeral de Universidades, Jorge Sáinz.

O presidente de Crue Universidades Españolas, Segundo Píriz, subliñou a alta participación de universidades públicas e privadas no informe, e sinalou que “aínda que o orzamento que dedican as universidades ao TIC non chega ao 5% recomendado polo OCDE, e experimentáronse uns cambios tecnolóxicos e normativos que impactaron ao sector, non se produciu unha diminución nos servizos TIC que ofertan as universidades. Ao contrario, estas dificultades serviron para incentivar o traballo colaborativo que realizan neste ámbito as universidades entre si e con provedores e administracións públicas”.

Pola súa banda, o presidente de Crue-TIC e reitor da Universidade de Xaén, Juan Gómez Ortega, foi o encargado de presentar as principais conclusións do informe, que destacou como “un de os pioneiros en Europa“. O presidente de Crue-TIC cualificou como “saudable” o estado das TI nas universidades españolas, aínda que alertou do perigo de que “o baixo orzamento que se destina a este capítulo -inferior ao de 2007-, poida afectar á innovación nas TI, tan importante para a transformación dixital das universidades“.

O secretario xeral de Universidades, Jorge Sáinz, participou tamén no acto de presentación do informe, e afirmou que, “aínda que existen moitos espazos de mellora, as universidades españolas non teñen nada que envexar a outros sistemas universitarios no que se refire a as Tecnoloxías da Información“. Jorge Sáinz realizou unha breve exposición dalgúns dos proxectos postos en marcha polo Ministerio de Educación, Cultura e Deporte en materia TI para as universidades, e entre os que destacan plans para o fomento da administración electrónica e a implantación da contabilidade analítica. Así mesmo, Jorge Sáinz manifestou a “vontade do ministerio de colaborar con Crue Universidades Españolas neste e outros ámbitos“.

Canto ás Tecnoloxías da Información como apoio aos procesos de xestión cabe destacar que a xestión automatizada nas universidades xa está plenamente consolidada. Practicamente todas as universidades contan con aplicacións de xestión académica e económica automatizadas. Doutra banda, as universidades teñen implantados case o 60% dos elementos
propios da administración electrónica, evolucionando positivamente cun aumento do 6% con respecto á edición anterior. A dispoñibilidade dunha pasarela de pago web, a firma electrónica e a existencia dun perfil dos contratantes, son os elementos da administración electrónica máis implantados en máis de tres de cada catro universidades. Os
servicios más implementados son el registro, la gestión académica de actas y la gestión de la actividad académica de los estudiantes.

En relación á xestión do coñecemento institucional, practicamente todas as universidades dispoñen dun datawarehouse ou están en vías de implantalo. Ademais, o 66,67% das universidades dispoñen dun portal de transparencia e o 30% contan cunha iniciativa opendata ou un plan de reutilización da información do sector público (RISP).

  • Interoperabilidade e Normalización
  • Infraestruturas e servizos comúns