" /> PAe - Premiadas la Política de gestión de documentos electrónicos MINHAP y la aplicación “Archive”
accesskey_mod_content

Premiades la Política de gestió de documents electrònics MINHAP i l'aplicació “Archive”

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

31 maig 2016

Premio al mejor proyecto archivístico a la Política de gestión de documentos electrónicos del MINHAP, además, "Archive" ha quedado finalista en la categoría de mejor actividad innovadora.

El VII Congrés d'Arxius de Castella i León ha atorgat el premi al millor projecte arxivístic a la Política de gestión de documentos electrónicos del Ministerio de y Hacienda y Administraciones Públicas(Obri en nova finestra) . Així mateix, en el congrés l'aplicació d'arxiu electrònic Archive , desenvolupada pel Ministeri al servici de totes les administracions públiques, ha quedat finalista en la categoria de millor activitat innovadora.

En la concessió del premi el jurat ha destacat que es tracta de la primera política de gestió de documents electrònics de l'Administració General de l'Estat i és un referent per a altres organismes i institucions. Tots els ministeris i organismes públics estan obligats a elaborar la seua política de gestió de documents electrònics. Bàsicament, consistix a definir les directrius de cada organització per a la creació i gestió de documents electrònics autèntics, fiables i disponibles al llarg del temps, assenyalant els responsables de cada procés.

En cada organització este plantejament inclou les línies bàsiques per a dissenyar el seu procés de digitalització, la definició de requisits tècnics i organitzatius necessaris per a executar lotus els processos de digitalització i gestió de documents que s'han d'abordar: firma electrònica, registre electrònic, copiat autèntic, arxiu definitiu, etc.

En el caso del Ministerio de Hacienda y Administraciones Públicas, el documento ha sido elaborado por un grupo de trabajo altamente representativo, integrado por especialistas en archivo, informáticos y gestores, en representación de organismos y entidades públicas con gran experiencia en gestión documental, administración electrónica y archivo. Al grupo se incorporaron también el Ministerio de la Presidencia y la Subdirección General de Archivos Estatales del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte.

A partir de la elaboración de la Política de gestión de documentos electrónicos surgió la idea de desarrollar una aplicación que diera respuesta a la necesidad de un archivo electrónico. Así se puso en marcha el proyecto Archive.

L'aplicació Arxive ha quedat finalista

Per la seua part, l'aplicació Arxive ha quedat finalista en el premi a la millor activitat innovadora. Es tracta d'una aplicació d'arxiu electrònic per a la gestió de documents i expedients electrònics, donant així resposta en la fase d'arxiu a una administració electrònica en constant impuls.

Arxive és un desenvolupament informàtic realitzat pel Ministeri d'hisenda i Administracions Públiques i lloc a la disposició de totes les administracions públiques, amb l'objecte de la seua reutilització i reaprofitament per les mateixes. Tota la informació arxivada és absolutament independent de la tecnologia que done suport al servici, i això garantix la seua validesa funcional al llarg del temps.

L'aplicació ha sigut desenvolupada per la Direcció de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions del Ministeri, en col·laboració amb els arxius del ministeri i seguint estàndards i models europeus. Actualment s'està provant amb èxit en una vintena de projectes pilot en diferents organismes d'administracions públiques centrals, autonòmiques i locals.

Con Archive, los expedientes y documentos electrónicos son importados y clasificados en series documentales y pasan por diversos estados (automática o manualmente), según la política de conservación asignada. Archive permite gestionar todas las fases de los expedientes y documentos electrónicos. Incluye herramientas para el intercambio entre archivos, buscar expedientes, obtener actas de ingreso, etc.

Qualsevol ajuntament, comunitat autònoma, ministeri, organisme o entitat pública podrà accedir lliurement a l'aplicació i complir així els requisits d'arxiu electrònic als quals obliga la legislació amb un termini d'adaptació que finalitza a l'octubre de 2018.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

Més informació sobre la solució ARXIVE en el CTT.

Política de gestió documents electrònics MINHAP(Obri en nova finestra)

Ponències complementàries al document(Obri en nova finestra)

  • Interoperabilitat i Normalització
  • Infraestructures i servicis comuns