accesskey_mod_content

El Cadastre habilita un sistema d'atenció al ciutadà mitjançant assistent virtual

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

29 maig 2024

La Direcció general del Cadastre ha posat en funcionament un nou sistema d'atenció al ciutadà denominat CATIA.

Els usuaris de la Seu Electrònica del Cadastre (SEC) ja disposen d'una eina amb les capacitats d'assistent virtual que serveix com a ajuda interactiva en la SEC mitjançant la utilització de tecnologies d'Intel·ligència Artificial. 

Aquesta iniciativa s'enquadra dins del Pla de Digitalització de les AAPP 2021-2025 en la seva Mesura 2 ‘Millora de l'experiència d'usuari de la ciutadania’.

Aquesta nova eina neix per facilitar l'ús dels serveis de la Direcció general del Cadastre i especialment a aquells usuaris que accedeixen per primera vegada a la seva Seu Electrònica. 

CATIA permet apropar el Cadastre al ciutadà, de manera que puguin plantejar les seves consultes o dubtes en un llenguatge natural. 

Les respostes també estan configurades en un llenguatge accessible i en la majoria dels casos es reformula la pregunta per assegurar-se que s'ofereix la resposta adequada. En aquesta resposta, l'eina guiarà a l'usuari redirigint a les opcions ja existents en la SEC. 

En el cas de no disposar de la resposta adequada, l'eina mostra l'opció de dirigir-se als serveis de la Línia Directa de el Cadastre que són atesos per un operador.

L'assistent incorpora, a més, les respostes específiques que s'han decidit en manera supervisada, de manera que no és autònom en el aprenentatge. En qualsevol cas, en fases posteriors s'analitzarà la possibilitat d'enriquir-ho de forma automàtica mitjançant les seves capacitats predictives. 

Per a la seva posada en funcionament s'han generat i entrenat diverses frases contenint actualment més de 300 preguntes amb les seves respostes específiques. Posteriorment, s'aniran revisant les converses mantingudes pels usuaris per corregir les fallades a l'hora d'entendre les preguntes formulades per aquests, la qual cosa es denomina ‘entrenament’ de l'Assistent. 

En suma, es tracta d'una nova iniciativa amb el qual la Direcció general del Cadastre fa un pas més en el seu Pla d'Atenció al Ciudadano de el Cadastre, elaborat per apropar als ciutadans els productes i serveis cadastrals.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

  • Ciutadà
  • Informació i dades del sector públic
  • Serveis electrònics