Realizing the right of citizens to communicate with the administration through electronic means are created Electronic headquarters (law 11/2007 of Electronic Access of citizens to public services and Royal Decree 1671/2009 of partial development of the act).
Las sedes electrónicas facilitan al ciudadano el acceso a los servicios electrónicos de la administración, le garantizan unos servicios mínimos uniformes, un aspecto homogéneo y una identificación bajo el dominio ‘gob.es’.
In the electronic headquarters set out clearly the terms of the relationship through electronic means with the citizens: identification, authentication, accessibility, availability, integrity, accuracy, updating of information, content, legal protection and responsibility among others.
In short, when entering a electronic the citizen:
- Have confidence and security by using their electronic services.
- May arrangements x 24 hours 365 days from any site.
En las sedes se garantizan los principios recogidos en la Ley: el derecho a la protección de los datos de carácter personal; la no discriminación para los ciudadanos que no utilicen los medios electrónicos; la accesibilidad; la neutralidad tecnológica, la simplificación, transparencia y publicidad de las actuaciones administrativas, entre otros.
The Guide focuses on all matters relating to Headquarters (Titles II and III) of
RD 1671/2009, of 6 november, which develops partially law 11/2007 of 22 june, electronic access of citizens to public services
.