accesskey_mod_content

Planes estratègics en l'àmbit de les Entidades Locales

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP)

Des de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP)(Obre en nova finestra) s'ofereixen casos d'èxit en administració electrònica així com pautes d'adaptació a les noves lleis d'administració electrònica.
També models d'ordenances-tipus que ajudaran als ajuntaments a plasmar els resultats finals en una ordenança pròpia.

 

Guía ENS para Entidades Locales: Guia estratègica en seguretat per a entitats locals (tom I) (2017)

05 octubre 2017

Esquema Nacional de Seguretat (ENS) Quadern de recomanacions. octubre de 2017.- 1 PDF de 138 p. 13,68 MB.

NOTA: l'objectiu de l'obra és ajudar a les Administracions Locals a interpretar de forma pràctica i homogènia les obligacions derivades de l'Esquema Nacional de Seguretat. Entre uns altres, alguns dels temes que es volien resoldre eren:

  • la fixació de nivells de seguretat adequades al context de l'Administració Local
  • el paper de les Diputacions com a prestadores de serveis
  • la implicació que suposen paradigmes com el Cloud Computing
  • les mesures que hauran de ser aplicable per millorar la seguretat de la informació i serveis, tant per la pròpia Administració Local com pels prestadors de servei.
  • Seguretat i Protecció de Dades
  • Lleis 39 i 40

Ordenanza reguladora del procediment administratiu comú electrònic en l'administració local [Lleis 39/2015 i 40/2015, d'1 d'octubre] (2016)

14 desembre 2016

Aprovada l'ordenza en Junta de Govern FEMP de 14-12-2016. Edita FEMP, Federació Espanyola de Municipis i Províncies(Obre en nova finestra) , 1 fitxer pdf de 70 p. impreses.

NOTA: L'ordenança reguladora del procediment administratiu comú electrònic en l'administració local és un model tipus que aplicada a una administració local concreta té com a objecte el desenvolupament del procediment administratiu comú per a la gestió administrativa de la mateixa i la tramitació de la qual es realitzarà, en tot cas, per mitjans electrònics, en aplicació de les Lleis Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques(Obre en nova finestra) i la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público(Obre en nova finestra) , així com de la Transparència.

L'Ordenança s'organitza en nou Títulos, a més de les disposicions addicionals, transitòries i finals:
TÍTOL I. DISPOSICIONS GENERALS
TÍTOL II. EL PROCEDIMENT ADMINISTRATIU ELECTRÒNIC
TÍTOL III. LA SEU ELECTRÒNICA
TÍTOL IV. IDENTIFICACIÓ I SIGNATURA ELECTRÒNICA
TÍTOL V. LA DIFUSIÓ I ACCÉS DE LA INFORMACIÓ ADMINISTRATIVA A través DE MITJANS ELECTRÒNICS
TÍTOL VI. EL REGISTRE ELECTRÒNIC
TÍTOL VII. NORMES ESPECÍFIQUES DE LICITACIÓ ELECTRÒNICA
TÍTOL VIII. NORMES SOBRE ORGANITZACIÓ
TÍTOL IX. COMUNICACIONS ELECTRÒNIQUES INTERNES

  • Lleis 39 i 40
  • Serveis electrònics

Ordenança tipus de transparència, accés a la informació i reutilització (2014)

27 maig 2014

aprobada en Junta de Gobierno FEMP de 27-5-2014. Publicado en el portal de la Federación Española de Municipios y Provincias (FEMP) 1 fichero pdf de 30 p. impresas.

  • NOTA: Este documento ha sido elaborado con el objetivo de servir a los gobiernos locales como guía para hacer de sus ayuntamientos entidades más transparentes y abiertas a la participación de los vecinos. La aplicación de la Ordenanza Tipo permitirá cumplir en el plazo fijado (antes del 10 de diciembre de 2015) con las obligaciones de transparencia de las instituciones y el derecho de participación y acceso a la información de los ciudadanos, que contemplan tanto la propia Constitución y la Ley de Bases de Régimen Local tras su reforma, así como la Ley 19/2013,de 9 de diciembre, de transparencia, acceso a la información pública y buen gobierno(Obre en nova finestra) .

  • Govern obert, Informes i Estudios

Experiències d'èxit en i-Administració de les Entidades Locales (2011)

15 octubre 2011

publicat per la FEMP (Federació Espanyola de Municipis i Províncies), en col·laboració amb el Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç, 15 d'octubre de 2011.- 1 pdf de 150 p. impreses.
Aquest informe recull 20 casos i èxit en i-Administració en Ajuntaments i 5 d'en Diputacions Provincials, amb l'objectiu de transmetre el coneixement i servir d'inspiració per a aquelles organitzacions en procés de modernització.

  • Serveis electrònics

Incidència del desenvolupament reglamentari en l'adaptació de les Administracions Locals a la Llei 11/2007 : Annex a la Guia Pràctica de la Llei 11/2007, d'Acceso Electrónico de los Ciudadanos als Serveis Públics (2010)

22 juny 2010

autors; Virginia Moreno Bonilla, Valentín Pérez Almarza . - Madrid : FEMP ( Federació Espanyola de Municipis i Províncies), [22 de juny] 2010 . - 1 fitxer PDF, 272 p. impreses) .- ISBN: 978-84-92494-17-0

  • NOTA: L'annex 1 recull exemples d'ordenances reguladores de l'administració electrònica: ajuntaments d'Irun, Leganés i Rivas-Vaciamadrid.
    L'edició impresa d'aquesta publicació ha estat possible gràcies al Conveni signat entre el Ministeri d'Indústria,Turisme i Comerç i la FEMP dins de les actuacions del Pla Avança 2.

  • Serveis electrònics

Grau d'adaptació de les entitats locals ( menors de 20.000 habitants) a la Llei 11/2007 d'Accés electrònic dels ciutadans als serveis públics: LAECSP (2010)

01 març 2010

FEMP. Unitat Tècnica de Noves Tecnologies . - Madrid : edita FEMP( Federació Espanyola de Municipis i Províncies) , 2010 (març) . - 1 fitxer pdf ( 40 p. impreses). Treball realitzat amb la resposta de 17 Diputacions Provincials, Grup de treball coordinat per la FEMP

  • Serveis electrònics

Guia pràctica de la Llei 11/2007, d'Acceso Electrónico de los Ciudadanos als Serveis Públics : LAECSP (2009)

11 juny 2009

realitza, Comisón de Modernització i Calidad de la FEMP ; coordinació i redacció, Virginia Moreno Bonilla ; Valentín Pérez Amarza . - [1ª ed] . - Madrid : FEMP ( Federació Espanyola de Municipis i Províncies), [11 de juny] 2009 . - 1 fitxer pdf ( 134 p. impreses) ; ISBN 978-84-92494-03-3.-

  • NOTA: Editat dins de les actuacions de Pla Avança 2 Aquesta guia ajuda als Ajuntaments en el procés d'adaptació dels seus procediments a la LAECSP

  • Serveis electrònics

Altres estudis, guies, sobre l'àmbit local

Guia de requisits per Entidades Locales. Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. Component 11 (2021) i EELL de menys de 50mil habitants(2022)

05 novembre 2021

Editat al novembre de 2021. 1 PDF de 68 p.

  • El Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital, a través de la Secretaria General d'Administració Digital (SGAD), ofereix aquesta Guia de requisits per Entidades Locales. Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. Component 11, com a ajuda en la sol·licitud de subvencions destinades a la transformació digital i modernització de les Administracions de les Entitats Locals
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. Component 11(Obre en nova finestra)
  • Serveis electrònics

Digitalíza-T! (2016)

01 setembre 2016

Guía Digitalízate: Guia per facilitar a les Entitats Locals el compliment de les obligacions digitals de les Lleis 39 i 40/2015. Ús de les eines tecnològiques de la DTIC. Elaboració i coordinació de continguts: Adreça de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC). Responsable edició digital: Sotsdirecció General d'Informació, Documentació i Publicacions, 1ª edició electrònica: setembre de 2016. 1 fitxer PDF de 69 pág. impreses. Edita: © Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques. S.G.T. Centre de Publicacions.Col·lecció: administració electrònica. NIPO(PDF): 630-16-002-0

Aquesta publicació es realitza també en format ePUB: Guía Digitalízate: Guia per facilitar a les Entitats Locals el compliment de les obligacions digitals de les Lleis 39 i 40/2015(Obre en nova finestra) (ePUB - 7,46 MB)

Informació complementària en la secció: Estratègies - Lleis 39 i 40/2015

  • Lleis 39 i 40
  • Serveis electrònics

Guia d'adaptació de les EELL a la Llei 11/2007, d'Acceso Electrónico de los Ciudadanos als Serveis Públics (2008)

03 setembre 2008

Estudi realitzat per l'Oficina de Seguiment de la Xarxa de Municipis Digitals de la Junta de Castella i León .- edita : Junta de Castella i León, publicat en 3 de setembre de 2008.- 1 pdf de 68 p. impreses.

  • NOTA: Aquest document està orientat a les Entitats Locals de Castella i León (Ajuntaments i Diputacions Provincials), però és perfectament extensible a la resta d'Entitats Locals nacionals i altres Administracions Públiques

  • Serveis electrònics