"Noticia disponible únicamente con fines históricos y de hemeroteca. La información y enlaces mostrados se corresponden con los que estaban operativos a la fecha de su publicación. No se garantiza que continúen activos actualmente".
A Asociación Multisectorial da Información (ASEDIE) publicou a undécima edición do seu Informe sobre o Sector Infomediario, no que fai un repaso á saúde das empresas que xeran aplicacións, produtos e/ou servizos a partir de información do sector público, tendo en conta que é o posuidor dos datos máis valiosos.
Moitos dos conxuntos de datos que permiten ao sector infomediario desenvolver solucións están incluídos en as listas de conxuntos de datos de alto valor (HVDS, polas súas siglas en inglés) que a Unión Europea ha publicado recentemente. Unha iniciativa que recoñece o potencial da información pública e sumar ao propósito de impulsar a economía do dato en liña coa proposta de Lei de Datos do Parlamento Europeo.
ASEDIE agrupa a empresas de diferentes sectores que impulsan a economía do dato, que se nutren fundamentalmente dos datos que proporciona o sector público. Entre os seus obxectivos atópase impulsar o sector e contribuír a concienciar á sociedade dos seus beneficios e impacto. Non en balde, estímase que a economía do dato xere 270.000 millóns de euros de PIB adicional para os Estados membros da UE en 2028.
A presentación desta edición do informe, baixo o título ‘Economía do Dato no ámbito infomediario’ tivo lugar o pasado 22 de marzo na sala Enredadera de Rede.es . En a edición do informe presentada este ano foron identificadas 710 empresas activas, con unha facturación de máis de 2.278 millóns de euros. Hai que destacar que o primeiro informe en 2013 contou con 444 empresas. Por tanto, o sector creceu un 60% nunha década.
Principais conclusións do informe
-
O sector infomediario ha crecido un 12,1%, un dato por encima do crecemento do PIB nacional que foi dun 7,6%. Estes datos extráense da análise das 472 empresas (un 66% da mostra) que presentaron as súas contas nos exercicios anteriores.
-
O número de empregados é de 22.663. Os traballadores atópanse moi concentrados en poucas empresas: o 62% delas ten menos de 10 traballadores. O subsector que aglutina un maior número de profesionais é o de Información xeográfica, cun 30% do total. Xunto cos subsectores Económico financeiro, Consultoría técnica e Estudios de mercado, agrupan a o 75% dos empregados.
-
O emprego nas empresas do Sector Infomediario crece un 1,7%, fronte á caída de 1,1% no ano anterior. Todos os subsectores creceron, excepto Turismo e Cultura que se manteñen, e Consultoría técnica e Estudos de mercado, que decrecen.
-
A facturación media por empregado supera os 100.00 euros, incrementándose un 6,6% respecto ao exercicio previo. Por outra banda, o gasto medio por empregado foi de 45.000 euros.
-
O importe de a cifra de negocio agregada é de 2.279.613.288 euros. Os subsectores de Información xeográfica e Económico Financiero aglutinan o 46% das vendas.
-
O capital subscrito agregado é de 250.115.989 euros. O tres subsectores máis capitalizados son Estudos de mercado, Económico Financiero e Información xeográfica, que aglutinan o 66% da capitalización.
-
O resultado neto supera os 180 millóns de euros, 70 millóns máis que o ano pasado. O subsector Económico financeiro reúne un 66% do total de beneficios.
-
Os subsectores de Información xeográfica, Estudos de mercado, Económico financeiro e Informática de Infomediación aglutinan ao 76% das empresas infomediarias, contabilizando un total de 540 empresas das 710 activas.
-
A Comunidade de Madrid é a que acolle a un maior número de empresas do sector, con un 39%, seguida de Cataluña (13%), Andalucía (11%) e Comunidade Valenciana (9%).
Tal e como recolle o informe, a chegada de novas empresas impulsa o desenvolvemento dun sector que factura xa preto de 2.300 millóns de euros ao ano, e que crece a un ritmo superior ao doutros indicadores macroeconómicos do país. Destes datos despréndese non só que o Sector Infomediario goza de boa saúde, senón tamén a súa capacidade de resiliencia e potencial de crecemento.
Avances do Estudo do impacto dos datos abertos en España
O informe recolle tamén os resultados dunha enquisa realizada aos diferentes actores que conforman o ecosistema dos datos, en colaboración con a Facultade de Ciencias da Información da Universidade Complutense de Madrid. Esta enquisa preséntase como o primeiro exercicio dun estudo máis ambicioso que pretende coñecer o impacto dos datos abertos en España e identificar as principais barreiras no seu acceso e posta a disposición. Para iso, enviouse un cuestionario a membros do sector público, sector privado e sector académico. Entre as principais conclusións desta primeira sondaxe, podemos destacar:
- Como principais barreiras á hora de publicar información, o 65% dos enquisados do sector público menciona a falta de recursos humanos, o 39% a falta de liderado político e o 38% a pouca calidade dos datos.
- O maior obstáculo no acceso aos datos públicos para a súa reutilización é para os enquisados do sector público que a información proporcionada nos datos non é homoxénea (41,9%). Os enquisados do sector académico sinalan a falta de calidade dos datos (43%) e desde o sector privado crese que a principal barreira é a falta de actualización (49%).
- Canto á frecuencia de utilización dos datos públicos, o 63% dos participantes asegura usar os datos todos os días ou polo menos unha vez á semana.
- O 61% dos enquisados utiliza os datos publicados no portal datos.gob.
- Os enquisados cren de forma maioritaria que o impacto da apertura dos datos no sector privado é positivo. Así, o 77% dos enquisados do sector privado indica que acceder aos datos públicos é economicamente viable e o 89% deles manifesta que os datos públicos permítenlles desenvolver solucións útiles.
- O 95% dos enquisados reclama un compendio das normativas que afectan o acceso, publicación e reutilización dos datos do sector público.
- O 27% dos enquisados do sector público afirma non coñecer o seis categorías de datos de alto valor establecidas no Regulamento de execución (EU) 20137138 da Comisión.
Vemos así que a maioría dos enquisados son conscientes do potencial do sector e do impacto dos datos do sector público, aínda que indican que é necesario salvar algúns obstáculos para a súa reutilización e cren que un compendio das diferentes normativas existentes facilitaría a súa posta en práctica e axudaría ao desenvolvemento do sector.
TOP3 de ASEDIE
Como en edicións anteriores, o informe inclúe a situación de o Top 3 ASEDIE , unha iniciativa que pretende que todas as Comunidades Autónomas abran de maneira completa tres conxuntos de datos, seguindo uns criterios unificados que faciliten a súa reutilización, e que se inclúe no IV plan de Goberno Aberto. En 2019, propúxose a apertura das bases de datos de Cooperativas, Asociacións e Fundacións e actualmente xa hai 16 Comunidades Autónomas nas que se pode acceder de maneira completa. Ademais, en oito delas é posible acceder ao NIF con identificador único, algo que permite mellorar a transparencia e que a información sexa máis veraz.
Tendo en conta os bos resultados da primeira proposta, en 2020 lanzouse un novo pedimento de apertura de datos, o Segundo Top 3 ASEDIE, neste caso de Certificados de Eficiencia Enerxética, Rexistros SAT (Sociedades Agrarias de Transformación) e Polígonos Industriales, cuxa evolución foi tamén moi positiva. No seguinte mapa pódese ver a situación de apertura deste tres novas bases de datos en 2023.
A iniciativa do Top 3 ASEDIE foi un éxito e converteuse nunha referencia no sector, impulsando a apertura de bases de datos dunha maneira conxunta e demostrando que é posible harmonizar fontes de datos públicas para polas ao servizo da sociedade.
Os seguintes pasos neste sentido serán facer un seguimento das bases de datos xa abertas e realizar unha difusión a todos os niveis, incluíndo a identificación de boas prácticas da Administración e a selección de exemplos para incentivar a colaboración público-privada en datos abertos. Ademais, identificarase un novo top 3 para avanzar na apertura de novas bases de datos, e lanzarase unha nova iniciativa que alcance aos organismos da Administración Xeral do Estado, coa identificación dun novo Top 3 AGE.
Casos de éxito
O informe inclúe tamén unha serie de casos de éxito de produtos e servizos desenvolvidos con datos do sector público, como API Market de Iberinform que facilita o acceso e a integración de 52 conxuntos de datos de empresas e autónomos nos sistemas de xestión das empresas. Outro caso exitoso é o de Geocode , unha solución centrada en procesos de estandarización, validación, corrección, codificación e geolocalización de enderezos postales en España e Portugal.
Geomarketing permite aumentar a velocidade de cálculo de datos geoespaciales e Infoempresa.com mellorou os seus informes de actividade das empresas españolas, facéndoos máis visuais, completos e intuitivos. Por último, Pyramid Data posibilita o acceso aos Certificados de Eficiencia Enerxética (CEE) dunha carteira inmobles determinada.
Como exemplos de boas prácticas no sector público, o informe de ASEDIE destaca os datos estatísticos abertos como motor da Economía do Dato de o Instituto Canario de Estatística (ISTAC) e a tecnoloxía para a apertura de datos de o Portal de Datos Abertos da Xunta de Andalucía.
Como novidade, incorporouse a categoría de exemplos de boas prácticas no sector académico, que recoñece o traballo realizado por o Código Geoespacial e o Informe o estado dos datos abertos en España III , da Universidade Rei Juan Carlos e Fundación FIWARE.
O 11º Informe ASEDIE sobre a Economía do Dato no ámbito infomediario pódese descargar en a web de Asedie en español. Tamén están dispoñibles as presentacións de os indicadores económicos e o Top 3 e do Ecosistema de Datos.
En resumo, o informe recolle a boa saúde da industria que confirma a súa recuperación tras a pandemia, a súa capacidade de resiliencia e o potencial de crecemento e, ademais, obsérvanse os bos resultados da colaboración público-privada e o seu impacto na economía do dato.
Fonte orixinal da noticia
- Información e datos do sector público