- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seva Història Clínica en l'app “La meva Carpeta Ciutadana”
- Disponible la tercera versió oficial de La meva Carpeta Ciutadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seves notificacions en l'Adreça Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seves notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8
DIR3 2.0 – Nova versió del Directori Comú d'Organismes i Oficines
"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".
27 octubre 2021
Es posa en producció la versió 2.0 del Directori Comú d'Organismes i Oficines que minimitza els canvis de codis DIR3 davant canvis d'estructura.
El Directori Comú proporciona un Inventari unificat i comú a tota l'Administració de les unitats orgàniques / organismes públics, les seves oficines associades i unitats no orgàniques (unitats econòmic-pressupostàries, cambres de comerç i entitats col·laboradores), facilitant el manteniment distribuït i corresponsable de la informació, proporcionant la relació jeràrquica de l'estructura de les Administracions amb codificació única, i actualitzat de forma corresponsable per totes les Administracions participants.
El manteniment dels codis i la gestió del cicle de vida de la informació del Directori són essencials, entre uns altres, per conformar les metadades associades a les Normes Tècniques d'Interoperabilitat d'Expedient Electrònic, i Intercanvi de Dades entre Entitats Registrals (
En l'anterior versió de
Després de la creixent demanda d'un model de gestió del canvi que no comportés tants canvis de codis, es va dissenyar una nova versió que
Per donar resposta a aquest nou model de gestió del canvi, s'ha inclòs un sufix numèric associat al codi
Davant un canvi de dependència o un canvi de denominació la unitat mantindrà el seu codi
En l'exemple següent es mostra com ha estat la gestió del canvi de codi DIR3 per a una unitat que ha canviat tres vegades d'organisme arrel, tant amb la versió tradicional de DIR3 com amb la nova versió 2.0:
Per als sistemes i aplicacions que no necessitin informació històrica i treballin únicament amb l'últim codi vigent de cada unitat, l'impacte d'un canvi organitzatiu serà mínim, ja que el codi
Per als sistemes i aplicacions que sí necessitin la informació del cicle de vida de les unitats, hauran de seguir gestionant l'històric, tenint en compte el sufix versió, com a part de la relació d'històrics entre unitats.
Més informació en la solució DIR3 del CTT
- Centre de Transferència de Tecnologia
- Infraestructures i serveis comuns
Destacats CTT
- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seva Història Clínica en l'app “La meva Carpeta Ciutadana”
- Disponible la tercera versió oficial de La meva Carpeta Ciutadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seves notificacions en l'Adreça Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seves notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8