accesskey_mod_content

La DEH flexibilitza el procés de notificació per via electrònica

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

14 febrer 2017

Es flexibilitza la gestió dels interessats obligats per la Llei 39/2015 en la DEH, la data d'expiració de les notificacions i els formats admesos.

L'Adreça Electrònica Habilitada Única (DEH) és un dels dos mecanismes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques(Obre en nova finestra) , per a l'exercici de la notificació per via electrònica.Forma part de la Plataforma Notific@ , solució tecnològica impulsada per les mesures CORA per a la concentració de les notificacions, i declarada servei compartit de gestió de notificacions.

Actualment el servei gestiona un volum superior a 11 milions de notificacions anuals, sent l'AEAT el major impulsor d'aquest servei des de fa 12 anys. Des de l'entrada en vigor de la Llei 39/2015, el passat 2 d'octubre de 2016, s'han integrat 25 nous organismes pertanyents als tres nivells de l'Administració, entre els quals destaca la Secretaria General de l'Administració de Justícia.

Mitjançant la DEH qualsevol persona física o jurídica podrà disposar d'una adreça electrònica per a la recepció de les notificacions administratives que, per via telemàtica, pugui practicar l'Administració General de l'Estat, organismes públics i entitats de dret públic vinculats o dependents, les Comunitats Autònomes i les Administracions Locals. Permet avisar als interessats a través de correu electrònic i SMS de la posada a la disposició de notificacions propiciant, en aquest cas, una taxa d'accés a les mateixes del 81,22%. Les notificacions poden ser accedides en Punt d'Accés General(Obre en nova finestra) o gestionades de forma automatitzada mitjançant serveis web.

El passat 4 de febrer s'han introduït les següents novetats que flexibilitzen la gestió de les notificacions:

  • Notificació a interessats obligats i no obligats: Les Administracions podran remetre notificacions a interessats obligats per la Llei 39/2015 i, com a novetat, a aquells interessats no obligats que hagin manifestat directament el seu interès a ser notificats per via electrònica a la pròpia Administració, sense necessitat que consti aquesta voluntat en la DEH. En cas de no disposar d'una DEH, se'ls crearà d'ofici de forma automàtica. Aquests processos no repercutiran que l'interessat perdi la possibilitat de gestionar l'alta/baixa de la seva subscripció voluntària a la DEH, si no constessin altres obligacions.
  • Data d'expiració de la notificació: Per defecte, una notificació s'entendrà rebutjada quan hagin transcorregut deu dies naturals des de la posada a la disposició de la notificació sense que s'accedeixi al seu contingut. Ara és possible també especificar una data de caducitat per a la notificació que s'acomodi a la normativa de cada Administració.
  • Format de les notificacions: Les notificacions podran ser remeses, a part d'en format PDF, com a fitxers de tipus ZIP.

Més informació sobre la solució Notifica i la DEH en el CTT.

  • Infraestructures i serveis comuns