accesskey_mod_content

España, entre els millors països de l'Índex de Maduresa del GovTech

  • Escoltar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

21 novembre 2022

España es troba en el ‘Grup A’ de l'anàlisi, o el que és el mateix: en el grup de països que demostren que tenen solucions avançades o innovadores a més de bones pràctiques a les quatre àrees de l'enfocament utilitzat en l'informe.

El Grup Banc Mundial (GBM) va engegar en 2019 la Iniciativa GovTech per dissenyar programes de transformació digital avançats. Un any més tard, el GBM va iniciar la publicació de l'Índex de Maduresa del GovTech (GTMI) per descriure l'estat de la transformació digital del sector públic centrant-se en els aspectes clau de quatre àrees:

  • Suport als sistemes governamentals centrals
  • Millora de la prestació de serveis
  • Incorporació de la participació ciutadana
  • Promoció dels elements que faciliten el GovTech

Aquest informe ajudarà als assessors i els professionals a dissenyar nous projectes de transformació digital.

Com a resultat, el passat 16 de novembre, el GBM va publicar l'últim  Índex de Maduresa del GovTech en el qual es van analitzar 48 indicadors principals, definits per recopilar dades de 198 economies dividides en quatre categories:

  1. l'Índex de Sistemes Governamentals Centrals (CGSI)
  2. l'Índex de Prestació de Serveis Públics (PSDI)
  3. l'Índex de Participació Ciutadana (CEI)
  4. l'Índex d'Elements Facilitadors del GovTech (GTEI)

En l'informe, el GBM defineix GovTech de forma àmplia com “l'enfocament de tot el govern per a la modernització del sector públic que promogui un govern senzill, eficient i transparent amb el ciutadà al centre de les reformes”. En resum: un enfocament que tot el govern ha d'alinear-se per aconseguir la transformació digital del sector públic

L'àmbit  de el  GovTech, definit pel GBM,  també abasta l'ús efectiu de:

  • tecnologies disruptives, (inclosa la intel·ligència artificial i l'aprenentatge automàtic, la computació en el núvol i l'Internet de les coses)
  • plataformes de dades públiques, que faciliten l'ús de dades públiques obertes per part de particulars i empreses per crear valor
  • ecosistemes locals de GovTech, que recolzen a emprenedors locals i noves empreses en el desenvolupament de nous productes i serveis per al govern
  • un major ús d'associacions públic-privades per aprofitar les habilitats/habilitats, innovacions i inversions del sector privat per abordar els desafiaments del sector públic.

Resultats del GTMI

Centrant-nos en l'anàlisi per països -i sabent que, encara que aquest índex no intenta elaborar un rànquing entre els països, sí que permet conèixer com s'enquadra cada país.

Basant-se en la informació presentada pels 198 països En GTMI s'han definit quatre grups per classificar  els països:

GROUP

SCORE

GTMI

DESCRIPTION OF GOVERNMENT PRACTICES

A

0.75–1.00

Molt alt

Líderes de GovTech que han demostrat tenir solucions avançades o innovadores i bones pràctiques a les quatre àrees d'enfocament

B

0.50–0.74

alt

Governs que han fet importants inversions en GovTech i tenen bones pràctiques en la majoria de les àrees d'enfocament

C

0.25–0.49

Mitjà

Governs amb activitats en curs per millorar algunes de les àrees d'enfocament de GovTech

D

0–0.24

Baix

Governs que tenen un enfocament mínim en la iniciativa GovTech

 

 Tenemos que destacar que España es troba en el grup A (on se situen els líders de GovTech), lloc on són situats els països que demostren que tenen solucions avançades o innovadores i bones pràctiques a les quatre àrees d'enfocament.

Això situa molt bé per al nostre país en relació al Món i especialment a Europa.

El GTMI va ser dissenyat per ser utilitzat per professionals, funcionaris responsables de dissenyar polítiques i equips de treball involucrats en l'elaboració d'estratègies i projectes individuals de transformació digital, així com per els qui cerquen comprendre les seves pròpies pràctiques i aprendre de les dels altres.

  • Serveis electrònics