A pandemia da
COVID
-19 non só trouxo turbulencias, tamén estimulou a resiliencia e a innovación, impulsando a dixitalización da economía e a sociedade da UE, o que inclúe a prestación de servizos dixitais por parte dos gobernos.
O informe do Goberno Electrónico compara como os gobernos prestan servizos públicos dixitais en toda Europa. É un estudo recoñecido internacionalmente que arroxa luz sobre a Administración Electrónica en 36 países europeos mediante a avaliación dos chamados “eventos da vida (life events)” baseados en indicadores específicos. Este eventos inclúen paquetes de servizos gobernamentais que apoian a cidadáns e emprendedores a través de puntos crave das súas vidas, tales como o nacemento dun fillo ou o inicio dun negocio.
Estes indicadores agrúpanse en 4 puntos de referencia principais:
- Centralización do usuario: indica o grao en que se proporciona un servizo en liña, a súa facilidade de uso para dispositivos móbiles e a súa usabilidade en termos de soporte dispoñible en liña e mecanismos de retroalimentación.
- Transparencia: indica ata que punto os gobernos son transparentes sobre:
- O proceso de entrega
- As responsabilidades e o desempeño das organizacións públicas
- Os datos persoais tratados nos servizos públicos
- Mobilidade transfronteiriza: indica o límite da utilización dos servizos en liña por usuarios de servizos públicos doutro país europeo.
- Facilitadores clave: indica o límite das precondiciones técnicas e organizacionales para a prestación de servizos desenvolvidos do Goberno Electrónico, como a identificación electrónica e as fontes de autenticación.
A análise deste ano deu luz ás seguintes conclusións políticas clave:
- En resposta á crise da
COVID
-19, os “Eventos en Directo
Start-Up
Profesionais e Empresariais” demostraron que as administracións europeas teñen o que se necesita para construír servizos dixitais. Máis áreas gobernamentais poderían alcanzarlles.
- Os servizos do goberno central superan aos servizos locais e rexionais. A dixitalización de servizos ofrece a oportunidade de axilizar as viaxes gobernamentais a través de múltiples entidades gobernamentais
- Os servizos empresariais son máis dixitais que os servizos orientados á cidadanía.
Os usuarios nacionais teñen unha vantaxe sobre os usuarios transfronteirizos. Menos da metade dos servizos dispoñibles a nivel nacional poden ser completados en liña por usuarios transfronteirizos.
España
Segundo este estudo, España sitúase cun nivel medio de penetración, que equivale á media europea (67%), e no nivel medio-alto de dixitalización, formando parte do escenario
Fruitful eGov
, que inclúe aos países da súa clase que están por encima da media europea.
Os indicadores relativos de España mostran un país con case todas as características (usuarios, goberno e contexto dixital) aliñados coa media europea. A banda larga e a súa calidade (indicador de Conectividade) e a Transparencia, indicador que mide o Goberno Aberto, son os que se comportan significativamente por encima da media europea.
Entre os indicadores que miden o rendemento das políticas de Administración Electrónica, España destaca especialmente en Usuario (95 puntos fronte a 88,3 de media na UE), que mide se un servizo é ofrecido en liña (96 fronte a 87,2), se existen funcionalidades de soporte e axuda (98 fronte a 91,2) e se está adaptado a dispositivo móbil (86 fronte a 88,4). En Transparencia (74 puntos fronte a 64,3 da UE), Facilitadores clave (80 fronte a 65,2) e Servizos transfronteirizos (63 fronte a 54,8) tamén se sitúa por encima da media de países da UE.
Está claro que promover a transformación dixital dos gobernos segue sendo unha prioridade clara para a UE: os Estados Membros planean realizar investimentos considerables para dixitalizar aínda máis as súas administracións públicas baixo Mecanismo de Recuperación e Resiliencia e a Comisión presentou unha proposta do Parlamento Europeo e o Consello que establece o Programa Político 2030 para un " Camiño cara á Década Dixital ".
Neste contexto, o informe do Goberno Electrónico é clave para continuar o seguimento dos avances nos servizos públicos en liña. Aínda que a análise de tendencias pode sinalar en que áreas e como os gobernos melloraron, as leccións aprendidas poden axudar a acelerar o progreso no ambicioso camiño cara ao logro dos Obxectivos da Década Dixital.
Fonte orixinal da noticia
Máis información