El Centre Criptològic Nacional i la FEMP publiquen una guia per a la implantació de l'ENS en les entitats locals

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

16 octubre 2017

L'objectiu del document és ajudar als ajuntaments, especialment als de menor població, a definir el seu propi full de ruta personalitzat en els diferents processos de gestió que requereix l'adequació a l'ENS dins del procés global de transformació digital de les entitats locals.

La Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), amb la col·laboració del Centre Criptològic Nacional, ha fet públic el  Llibre de recomanacions: Itinerari d'adequació a l'Esquema Nacional de Seguretat (ENS)(Obre en nova finestra) . En ell es fa una descripció de les pautes, requisits i els passos a seguir, per aconseguir definir un full de ruta personalitzat per a l'adequació a l'ENS, tenint en compte la definició i marc legal de l'esquema, els rols a adoptar segons les competències dins de l'organització, el model a seguir dividit en diverses fases, actuacions, tasques i nivells així com diferents sistemes de mesurament. S'inclou, a més, les mesures de protecció que s'haurien d'implantar en les instal·lacions dels ajuntaments, la gestió del personal, els equips i les comunicacions, els suports d'informació, les aplicacions informàtiques, la informació i els serveis prestats.

El libro, dividido en dos tomos (uno de ellos especialmente dirigido a los ayuntamientos de menos de 2.000 habitantes) es el fruto de meses de trabajo de la Comisión de Sociedad de la Información y Tecnologías de la FEMP que, junto con otras entidades y profesionales del sector, han procurado ayudar a las Entidades Locales a interpretar de forma práctica las obligaciones derivadas del ENS. Tal y como señala en la presentación de la Guía el presidente de la citada Comisión, y alcalde de Almería, Ramón Fernández Pacheco “Estoy seguro de que este documento permitirá que cada Administración local sea capaz de elaborar su propio itinerario hacía la consecución del objetivo: Cumplir plenamente con el ENS”.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

• Seguretat
  • Cooperació interadministrativa