El Model Objectiu d'Ajuntament Digital (MOAD) és la plataforma de tramitació digital per a ajuntaments impulsada per la Conselleria d'Ocupació, Empresa i Comerio, que el seu objectiu és incorporar l'ocupació de les TIC al funcionament de les administracions locals andaluses, posant a la disposició d'aquests organismes un model sostenible per a la prestació dels seus serveis públics. Per això, es converteix en un producte fonamental perquè aquests s'adaptin fàcilment als requeriments normatius i tecnològics de la Llei 11/2007, d'Acceso Electrónico de los Ciudadanos als Serveis Públics .
Esta plataforma se encuentra implantada ya en 281 ayuntamientos de Andalucía y en proceso de despliegue en otros 100, lo que supone que uno de cada dos ayuntamientos andaluces utilizan esta plataforma de tramitación digital para dar respuesta a la prestación de sus servicios públicos digitales.
MOAD està desenvolupat plenament amb programari lliure, la qual cosa permet als ajuntaments garantir l'accés electrònic dels ciutadans als seus serveis públics, les 24 hores del dia i els 365 dies de l'any.
A través d'aquest portal, els ajuntaments, diputacions i mancomunitats poden posar a la disposició dels seus empleats públics i de la ciutadania funcionalitats com:
- Plataforma de tramitació i integració.
- Una intranet municipal.
- Eines d'administració electrònica (gestor de continguts i gestor documental).
- Portal web i oficina virtual de serveis.
I, des del punt de vista dels ciutadans, MOAD inclou 57 tràmits electrònics, seleccionats d'entre els més demandats per part de la ciutadania. Entre moltes altres coses, el sistema permet:
- Pagar impostos municipals.
- Gestionar les teves dades en el padró.
- Presentar reclamacions.
- Obtenir llicències d'obertura per a locals comercials o industrials.
- Modificar el domicili fiscal.
- Sol·licitar serveis d'assistència als serveis socials
- Sol·licitar tala o poda d'arbres
Font original de la notícia (Junta d'Andalusia)
Font original de la notícia (Europa Press)