- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seva Història Clínica en l'app “La meva Carpeta Ciudadana”
- Disponible la tercera versió oficial de Mi Carpeta Ciudadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seves notificacions en l'Adreça Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seves notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8
Disponible la “Guia per a la prestació d'aplicacions en manera servei”
"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".
30 maig 2016
Es publica aquesta nova guia que proporciona orientació a les Administracions en la prestació d'aplicacions en manera servei per fomentar la reutilització tecnològica plantejada en la Llei 40/2015.
La Guia per a la prestació d'aplicacions en manera servei pretén servir com a eina de suport a les Administracions Públiques que vulguin oferir aplicacions, plataformes, infraestructures o processos en manera servei a altres organismes.
Per a això, i amb l'objectiu d'impulsar aquesta modalitat de servei que suposa importants estalvis de costos per al sector públic, aquesta guia desenvolupa recomanacions sobri:
- Tipos de possibles acords en els quals es pot articular la prestació d'aplicacions en manera servei.
- Condicions de prestació que poden afectar a aquests serveis.
- Model de suport per a aplicacions en manera servei.
- Estratègia de formació.
- Models d'administració i manteniment d'aquest tipus de serveis.
- Responsabilidades en el compliment de les condicions de bon ús del servei.
- Consideracions de confidencialitat, protecció de dades i seguretat.
- Gestió de l'evolució i la demanda en aquest tipus de serveis.
- Possibles contraprestacions econòmiques, tenint en compte que la facturació no podrà suposar un lucre per a l'administració proveïdora de l'aplicació en manera servei.
- Aspectos a tenir en compte en la devolució del servei prestat.
Els principals col·lectius als quals està dirigit aquesta guia pràctica són:
- Responsables de la prestació de l'aplicació en manera servei, bé sigui com a proveïdors directes, intermediaris, habilitadors o qualsevol altre tipus de modalitat de prestació que es defineixi en funció del tipus de servei a prestar.
- Responsables d'activitats d'administració relacionades amb el servei prestat.
- Equip encarregat d'impartir formació i preparar material formatiu relacionat amb aquest tipus de serveis.
- Membres de departaments de seguretat informàtica, compliment de LOPD o norma que la substitueixi i confidencialitat.
- Responsables d'auditoria d'aquest tipus de serveis.
- Subscriptors d'aplicacions en manera servei, tant reals com a potencials.
La publicació d'aquesta guia respon a la demanda existent de reutilització d'aplicacions i solucions en l'àmbit de les Administracions públiques, atenent al que es disposa en la Llei 11/2007, en la nova Llei 40/2015, de Règim Jurídic del Sector Públic i en l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat.
La guia es troba disponible en format PDF i ePUB i es pot consultar i descarregar des de la secció Normes Tècniques d'Interoperabilitat .
- Interoperabilitat i Normalització
- Infraestructures i serveis comuns
Destacats CTT
- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seva Història Clínica en l'app “La meva Carpeta Ciudadana”
- Disponible la tercera versió oficial de Mi Carpeta Ciudadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seves notificacions en l'Adreça Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seves notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8