Publicación nueva Guía de validación de accesibilidad web usando la norma UNE 139803:2012

• Opinar

15 gener 2014

El Observatorio de Accesibilidad Web publica una nueva guía de ayuda que incluye las explicaciones necesarias para realizar las validaciones de accesibilidad durante los diferentes ciclos de vida de un portal o sitio web. Está dirigida a desarrolladores, editores de contenido y evaluadores responsables de velar por el cumplimiento de los requisitos de accesibilidad en un sitio web.

L'Observatori Observatori d'Accessibilitat Web continúa preparando materiales de ayuda que sirvan de apoyo para la aplicación del nuevo estándar UNEIX 139803:2012 (Obre en nova finestra) (equivalent a les WCAG 2.0).

En esta ocasión se publica una guía totalmente nueva que se nos ha venido demandando por diferentes cauces: "Guía de validación de accesibilidad web". Esta guía de ayuda incluye las explicaciones necesarias para realizar las validaciones de accesibilidad durante los diferentes ciclos de vida de un portal o sitio web. Está dirigida a desarrolladores, editores de contenido y evaluadores responsables de velar por el cumplimiento de los requisitos de accesibilidad en un sitio web.

Per seguir aquesta guia s'assumeix un coneixement previ de les pautes i criteris de conformitat de les WCAG 2.0, sobre el disseny web accessible, productes de suport i com usen la web les persones amb discapacitat. No obstant això, en la guia es revisen alguns conceptes fonamentals de les WCAG 2.0 i requisits generals de conformitat que ha de complir una pàgina web el coneixement de la qual, més enllà dels requisits tècnics específics que no s'inclouen en aquesta guia, és d'especial importància per poder dur a terme validacions d'accessibilitat de forma correcta.

Aquesta nova guia s'ha publicat en el tradicional format PDF i en format ePUB per facilitar la seva consulta i lectura. La seva descàrrega es troba disponible des de l'apartat Guies Pràctiques d'accessibilitat

Els gestors de portals de les administracions públiques poden usar els fòrums de la Comunitat Accessibilitat(Obre en nova finestra)   per resoldre dubtes referent a aquesta guia.

• Accessibilitat