Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Servei de Validació de Signatures i Certificats Online - Validi

  • Nomeni Abreujat:
    Validi
    Resum:
    Servei online de validació de certificats, i verificació i generació de signatures electròniques. Proporciona.
    Destinataris:
    Empresa , Ciutadà , Qualsevol Administració Pública
    Organismes Responsables:
    Ministeri de Política Territorial i Funció Pública
    Secretaria d'Estat de Funció Pública
    Secretaria General d'Administració Digital
    Manera d'Ús:
    Servei en xarxa per a usuari final

    Contacte:

    Centre d'Atenció a Usuaris:

    Correu Electrònic: cau.060@seap.minhap.es

    Tipus de Solució:
    Aplicació
    Estat de la Solució:
    Producció
    Àrea orgànica:
    Estatal
    Àrea tècnica:
    Serveis horitzontals per les AA.PP
    Àrea funcional:
    Administració , Documents Personals
    Llicència:
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat:
    Tècnic
    Llenguatge de Programació:
    HTML , JAVA , Serveis Web
    Sistema Operatiu:
    Windows , Unix , Linux , Qualsevol

    Descripció

    Validi és un servei on-line ofert pel Ministeri de Política Territorial i Funció Pública per a la validació de Signatures i Certificats electrònics. És una solució de referència per complir amb les mesures d'Identificació i autenticació descrites en la Llei 39/2015 de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

    L'objectiu d'aquest servei és permetre a un usuari comprovar que el certificat utilitzat és un certificat vàlid i que no ha estat revocat. També permet comprovar la validesa d'una signatura electrònica realitzada mitjançant certificat digital emès per un prestador de serveis de certificació reconegut, i realitzar signatures mitjançant certificat digital del que es disposi de la clau privada corresponent.

    L'aplicació està disponible en https://valide.redsara.es i ofereix les següents seccions:

    • Validar Certificat

      Permet validar l'estat d'un certificat digital emès per qualsevol entitat de servei de certificació reconeguda.

    • Validar Certificat de Seu Electrònica

      Permet validar l'estat d'un certificat digital de seu electrònica.

    • Validar Signatura

      Permet consultar la validesa d'un document signat electrònicament amb múltiples formats i tipus de certificats, com a factures electròniques, contractes, etc.

    • Realitzar Signatura

      Permet signar electrònicament un document amb qualsevol certificat reconegut amb les màximes garanties d'integritat i autenticitat.

    • Visualitzar signatura

      Permet descarregar un justificant pdf de la signatura en el qual apareix el document original juntament amb el nom i DNI/NIF dels signants impresos en el lateral.

    Notícies

    04 February 2013

    Ús del servei Validi l'any 2012 Desplegar acordeon

    A través de Validi, s'han realitzat més de 120.000 validacions de certificats i signatures, al llarg del 2012.

    17 July 2012

    Formularis CAID Desplegar acordeon

    El 5 de juliol s'ha actualitzat la versió del formulari WEB de sol·licitud de suport tècnic al CAID.

    S'accedeix al mateix des del portal PAe-CTT mitjançant un enllaç situat a l'apartat d'Enllaços Relacionats de les pàgines de serveis comuns i d'informació general de cadascun dels serveis als quals presta suport el CAID. També es pot accedir mitjançant l'enllaç https://valide.redsara.es/formularioscaid/irmenusolicitud.do

    Novetats principals:

    • S'inclou un alta prèvia d'usuari en el sistema, amb la finalitat de facilitar la creació de peticions posteriors.
    • Es pot aportar informació addicional a un cas ja obert directament a través del formulari, amb el nombre de tiquet, sense necessitat d'enviar correu electrònic.
    • A la pàgina del formulari disposen d'un enllaç al manual d'usuari per sol·licitar suport tècnic.

    04 March 2011

    Formulari Web de Sol·licitud de Suport Tècnic al CAID Desplegar acordeon

    • El 4 de març es posa en producció un nou canal per a l'obertura d'incidències amb el Centre d'Atenció a Integradors i Desenvolupadors (CAID).  Als canals habituals de correu electrònic i telèfon s'uneix el del formulari WEB de sol·licitud de suport tècnic, al que s'accedeix des del portal PAe_CTT mitjançant un enllaç situat en el paràgraf de Contacte que apareix en la pestanya d'informació General del servei.

    • Aquest formulari conté les dades necessàries per obrir  una sol·licitud de suport: Nom de l'organisme, Persona de Contacte (Nom, Cognoms, telèfon i adreça de correu), Entorn afectat, Camp de text en el qual descriure els requeriments de l'Usuari i tres camps més que permeten annexar fitxers amb informació complementària com a ACL’s,  Registre’s,  etc… La sol·licitud es processa quan es prem el botó Enviar per correu electrònic”.
    22 October 2010

    Validar certificats Llei 11/2007 Desplegar acordeon

    Validi permet validar els nous  certificats admesos en @signatura de Seu, Segell i Empleat publico tots els prestadors que els han emès sense excepció.

    17 June 2010

    Certificats de la Llei 11 admesos (Actualització) Desplegar acordeon

    Els tipus de certificats definits en la Llei 11/2007, suportats a data de 17/6/2010 per Validi i @signatura són:

    • ANF: EMPLEAT PUBLICO i SEU
    • CAMERFIRMA: EMPLEAT PUBLICO, SEU I SEGELL.
    • IZENPE: SEU I SEGELL.
    • GVA: EMPLEAT PUBLICO, SEU I SEGELL.
    • FNMT: EMPLEAT PUBLICO, SEU i SEGELL

    Segons el RD 1671/2009 La política de signatura electrònica i certificats serà aprovada pel Consell Superior d'Administració Electrònica i mitjançant resolució del Secretari d'Estat per a la Funció Pública es publicarà en el «Butlletí Oficial de l'Estat» l'acord d'aprovació de la política de signatura electrònica i certificats extractat, i de forma íntegra a la seu del Punt d'accés general de l'Administració General de l'Estat.

    Independentment de la publicació d'aquesta resolució, la disposició transitòria segona de l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat (RD 4/2010) i d'acord amb el previst en l'article 19 de la Llei 11/2007 i en la disposició transitòria primera del Reial decret 1671/2009, s'estableix un termini d'adaptació de vint-i-quatre mesos en el qual es podrà seguir utilitzant els mitjans actualment admesos d'identificació i signatura electrònica.

    Per a més informació poden consultar el document " Annexo - Certificats suportats per la plataforma @signa de la Llei 11/2007"  a l'apartat " Enllaços d'Interès"  de la Descripció General del projecto " Plataforma de signatura electrònica @signatura.

    24 March 2010

    Certificats de la Llei 11 admesos Desplegar acordeon

    Els tipus de certificats definits en la Llei 11/2007, suportats a data de 22/3/2010 per Validi i @signatura són:

    • ANF: EMPLEAT PUBLICO i SEU
    • CAMERFIRMA: EMPLEAT PUBLICO, SEGELL, SEU
    • FNMT:  EMPLEAT PUBLICO, SEGELL i SEU

    Segons el RD 1671/2009 La política de signatura electrònica i certificats serà aprovada pel Consell Superior d'Administració Electrònica i mitjançant resolució del Secretari d'Estat per a la Funció Pública es publicarà en el «Butlletí Oficial de l'Estat» l'acord d'aprovació de la política de signatura electrònica i certificats extractat, i de forma íntegra a la seu del Punt d'accés general de l'Administració General de l'Estat.

    Independentment de la publicació d'aquesta resolució, la disposició transitòria segona de l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat (RD 4/2010) i d'acord amb el previst en l'article 19 de la Llei 11/2007 i en la disposició transitòria primera del Reial decret 1671/2009, s'estableix un termini d'adaptació de vint-i-quatre mesos en el qual es podrà seguir utilitzant els mitjans actualment admesos d'identificació i signatura electrònica."
     

    01 September 2008

    Ja pot consultar la validesa dels seus documents signats! Desplegar acordeon

    Ja es troba disponible Validi, un servei que ofereix el Ministeri d'Administracions Públiques per consultar la validesa d'un certificat electrònic o de la signatura electrònica d'un document.
    Si a més estàs interessat a usar els serveis de la plataforma @signa, podràs disposar d'un entorn de proves.

    Subscripcions

    En aquesta àrea podrà donar-se d'alta per rebre les notificacions de canvis que es realitzin en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució.

    PAe - Gestió de Subscripcions

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introdueixi l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució.

    * Dono el meu consentiment perquè les dades personals que facilito puguin ser utilitzats pel Sector Públic Estatal, al portal PAe (Portal de l'Administració Electrònica) i els seus serveis associats per a la recepció d'informació i comunicacions.

    Introdueixi l'email per donar-se de baixa de la subscripció.
Responsable