Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Queixes i Suggeriments - Open City Zaragoza

  • Nomene Abreujat:
    Queixes i Suggeriments
    Resumixen:
    A través del Servici de Queixes i Suggeriments la ciutadania pot comunicar a l'Ajuntament totes les seues inquietuds, interessos i reclamacions, amb la confiança de rebre en tota ocasió una resposta personalitzada.
    Destinataris:
    Qualsevol destinatari
    Organismes Responsables:
    Zaragoza
    Ajuntament de Saragossa
    Manera d'Ús:
    Producte instalable
    Contacte:

    Oficina Tècnica de Participació, Transparència i Govern Obert: gobiernoabierto@zaragoza.es, sedeelectronica@zaragoza.es

    Tipus de Solució:
    Aplicació de Fonts Obertes
    Estat de la Solució:
    Implantació
    Àrea orgànica:
    Local
    Àrea tècnica:
    Gestió de servicis i sistemes , Suport a la tramitació electrònica
    Àmbit d'ús obligatori:
    Nacional
    Àrea funcional:
    Govern i Sector Públic , Població i Societat , Ciència i Tecnologia
    Llicencia:
    GPL (GNU General Public License)
    Nivell Interoperabilitat:
    Legal
    Llenguatge de Programació:
    J2EE
    Sistema Operatiu:
    Qualsevol

    Descripció

    A través del Servici de Queixes i Suggeriments la ciutadania pot comunicar a l'Ajuntament totes les seues inquietuds, interessos i reclamacions, amb la confiança de rebre en tota ocasió una resposta personalitzada. El compromís de l'ajuntament està arreplegat en la Carta de Servicis i aquest compromís consistix a contestar les queixes i suggeriments rebuts a través de la web municipal en un termini no superior a 48 hores.

    El sistema de gestió del servici de queixes i suggeriments possibilita:

    • La recepció de les queixes i/o suggeriments que la ciutadania envia a la seu electrònica a través de la web de la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Saragossa i del servici telefònic 010.
    • La gestió descentralitzada, derivant als servicis municipals/subcontractes responsables les queixes/suggeriments per a la contestació o resolució de les mateixes permetent el seguiment i traçabilitat de les accions dutes a terme sobre elles.
    • Publicació de les queixes i suggeriments com un conjunt de dades en formats oberts descrits semànticament.

    Per al desenvolupament d'este mòdul s'utilitza l'estàndard Open311. Open311 és un model col·laboratiu i estàndard obert per al seguiment de queixes i suggeriments a l'entorn de la servicis socials a nivell de ciutats.

    L'Ajuntament de Saragossa és un dels més de 30 ajuntaments que suporten l'especificació GeoReport v2 d'Open311, es pot consultar la llista completa en el següent enllaç. Esta especificació permet als ciutadans la creació de queixes i suggeriments georeferenciadas de manera transparent per a ells. En el següent enllaç es poden consultar les operacions i mètodes disponibles de queixes i suggeriments desenvolupats concordes a Open311.

    Atés que les queixes poden ser georeferenciadas, s'ha utilitzat la Directiva INSPIRE (Infraestructure for Spatial Information Europe).

    La Directiva INSPIRE, segons es pot llegir en el reglament de dades d'INSPIRE a Espanya, la directiva s'aplicarà si el conjunt de dades espacials: es referixen a una zona sobre la qual un Estat membre tinga i/o exercisca jurisdicció; estiguen en format electrònic; obren en poder d'alguna de les parts que figuren a continuació, o d'una entitat que actue en el seu nom: una autoritat pública, després de ser produïts o rebuts per una autoritat pública, o siguen gestionats o actualitzats per aquesta autoritat i estiguen compresos en l'àmbit de les seues activitats públiques, un tercer al que s'haguera facilitat l'accés a la xarxa conformement al que es disposa en l'article 12 de la Directiva; tracten d'un o més dels temes arreplegats en els annexos I, II o III de la Directiva La guia d'implementació de la directiva que ha seguit l'Ajuntament es pot consultar en el següent enllaç. Com a resum, el mòdul de queixes i suggeriments utilitza estàndards oberts, Open311 i la Directiva INSPIRE, permetent d'esta manera una millor la interoperabilitat i interacció amb altres mòduls del propi Ajuntament i sistemes externs.

    Subscripcions

    En esta àrea podrà donar-se de alta per a rebre les notificacions de canvis que es realitzen en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució o l'actiu semàntic.

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introduïsca l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució o de l'actiu semàntic.

    *

    Pot consultar la política de protecció de dades del PAe i CTT en el seu avís legal

    Introduïsca l'email per a donar-se de baixa de la subscripció.
Subscriu-te al canal de youtube de l'OBSAE
Subscriu-te al canal de youtube de l'OBSAE
Responsable