accesskey_mod_content

Política de xestión de documentos electrónicos

Unha Política de xestión de documentos electrónicos contén orientacións ou directrices que define unha organización para a creación e xestión de documentos auténticos, fiables e dispoñibles ao longo do tempo, de acordo coas funcións e actividades que lle son propias. A política apróbase ao máis alto nivel dentro da organización, e asigna responsabilidades en canto á coordinación, aplicación, supervisión e xestión do programa de tratamento dos documentos a través do seu ciclo de vida.

Norma Técnica de Interoperabilidade de Política de xestión de documentos electrónicos(Abre en nova xanela) , ten por obxecto establecer as directrices para a definición de políticas de xestión de documentos electrónicos.

Guía de aplicación da Norma Técnica de Interoperabilidade de Política de xestión de documentos electrónicos(Abre en nova xanela)  sirve como ferramenta de apoio para a aplicación e implementación do disposto no NTI; o seu contido inclúe tanto citas explícitas ao texto do NTI como explicacións e contidos complementarios a aquela.

Modelos de Políticas de Xestión de Documentos Electrónicos

Ambos os modelos A e B conteñen modelos orientativos de política de xestión documental local, cadro de clasificación funcional e índice de series documentais que permitirán a xestión dos documentos electrónicos dos concellos, no marco do Esquema Nacional de Interoperabilidade, (ENI). Interesa ás entidades locais, especialmente daquelas máis pequenas e con máis dificultades para elaborar unha política de xestión de documentos electrónicos.

A continuación recóllense algúns exemplos de políticas de xestión de documentos electrónicos que se elaboraron e publicado desde diferentes ámbitos das Administracións Públicas.

    Administración Xeral do Estado

    Ministerio de Facenda & Ministerio de Política Territorial e Función Pública

    As seguintes guías desenvolven a política de xestión de documentos conxunta de ambos os departamentos ministeriais:

    Descarga 01_guía aplicación implantación política(Abre en nova xanela)  

    Descarga 01 guía aplicación implantación política(Abre en nova xanela)  

    Descarga 02_guía aplicación captura rexistro(Abre en nova xanela)

    Descarga 02 guía  aplicación captura rexistro(Abre en nova xanela)

    Descarga 03 guía aplicación clasificación(Abre en nova xanela)  

    Descarga 03 guía aplicación clasificación(Abre en nova xanela)

    Descarga 04 guía aplicación descrición(Abre en nova xanela)  

    Descarga 04 guía aplicación descrición(Abre en nova xanela)  

    Descarga 05 guía apliación acceso información(Abre en nova xanela)  

    Descarga 05 guía aplicación acceso información(Abre en nova xanela)  

    Descarga 06 guía aplicación cualificación(Abre en nova xanela)  

    Descarga 06 guia aplicación cualificación(Abre en nova xanela)  

    Descarga 07 guía aplicación conservación(Abre en nova xanela)  

    Descarga 07 guía aplicación conservación(Abre en nova xanela)  

    Descarga 08 guía aplicación transferencia(Abre en nova xanela)  

    Descarga 08 guía aplicación transferencia(Abre en nova xanela)  

    Descarga 09 guía aplicación eliminación(Abre en nova xanela)  

    Descarga 09 guía aplicación eliminación(Abre en nova xanela)  

    Descarga 10 guía aplicación tramitadores xestores documentais(Abre en nova xanela)  

    Descarga 10 guía aplicación tramitadores xestores documentais(Abre en nova xanela)  

    Descarga 11 guía aplicación dixitalización(Abre en nova xanela)  

    Descarga 11 guía aplicación dixitalización(Abre en nova xanela)  

     

    Ministerio de Educación, Cultura e Deporte

    Política de Xestión de Documentos Electrónicos de o Ministerio de Educación, Cultura e Deporte.

    Ministerio de Facenda e Administracións Públicas

    Política de Xestión de Documentos Electrónicos de o Ministerio de Facenda e Administracións Públicas

    Ministerio de Facenda e Administracións Públicas

    Política de Xestión de Documentos Electrónicos de o Ministerio de Facenda e Administracións Públicas - Relatorios complementarios ao documento

    Comunidades Autónomas

    Comunitat Valenciana

    ORDE 1/2018, de 27 de decembro, conxunta, da Conselleria de Facenda e Modelo Económico e da Conselleria de Educación, Investigación, Cultura e Deporte, pola que se aproba a política de xestión de documentos electrónicos da Generalitat.

    NOTA: Con este asunto tamén ten relación o DECRETO 50/2018, de 27 de abril(Abre en nova xanela) , do Consell, polo que se regula a xestión documental, a organización e o funcionamento dos arquivos da Generalitat.

    Castela-A Mancha

    Decreto 89/2017, de 12 de decembro, polo que se aproba a política de xestión de documentos das entidades que integran o sector público da Administración da Xunta de Comunidades de Castela-A Mancha.

    Andalucía

    Acordo de 1 de agosto de 2017, do Consello de Goberno, polo que se aproba a política de xestión de documentos electrónicos da Xunta de Andalucía.

    Rexión de Murcia

    Orde de 12 de xullo de 2017 das Consellerías de Facenda e Administracións Públicas e de Turismo, Cultura e Medio Ambiente, pola que se aproba a política de xestión e arquivo de documentos electrónicos da Administración Pública da Comunidade Autónoma da Rexión de Murcia.

    Cantabria

    Decreto 43/2017, de 22 de xuño, polo que se aproba a Política de Xestión de documentos administrativos electrónicos, expedientes electrónicos e arquivo electrónico da Administración da Comunidade Autónoma de Cantabria e o seu Sector Público. 

    Illes Balears

    ACORDO do Consello de Goberno de día 9 de decembro de 2016 polo que se aproba a Política de Xestión Documental do Goberno das Illes Balears

    País Vasco

    ORDE de 27 de setembro de 2016, do Conselleiro de Administración Pública e Xustiza e do Conselleiro de Facenda e Finanzas, pola que se aproba a política de xestión de documentos electrónicos do sector público da Comunidade Autónoma de Euskadi.

    Aragón

    DECRETO 38/2016, de 5 de abril, do Goberno de Aragón, polo que se aproba a Política de xestión e arquivo de documentos electrónicos da Administración da Comunidade Autónoma de Aragón e dos seus Organismos Públicos.

    Principado de Asturias

    Resolución de 22 de marzo de 2016, da Consellería de Presidencia e Participación Cidadá, pola que se aproba a Política de Xestión de Documentos do Principado de Asturias. (BOPA 31 marzo 2016)
     

    Canarias

    ORDE de 23 de febreiro de 2015, pola que se aproba a Política de xestión de documentos electrónicos e arquivo electrónico da Administración Pública da Comunidade Autónoma de Canarias (BOC de 27 de febreiro de 2015)

    Entidades locais

    Universidades

    Universidade Pública de Navarra

    O Consello de Goberno, en sesión de 10 de setembro de 2019, aproba a nova versión da Política de Xestión de Documentos Electrónicos da Universidade  Pública de Navarra.

    Universidade de Valladolid

    Política de xestión de documentos electrónicos da Universidade de Valladolid. Documento aprobado en Consello de Goberno de 14 de decembro de 2016.

    Universidade de Murcia

    Política de Xestión de Documentos Electrónicos da Universidade de Murcia. Documento aprobado en Consello de Goberno de 13 de febreiro de 2014.

    Outras institucións

    Xunta Xeral do Principado de Asturias

    Normas de política de xestión de documentos electrónicos da Xunta Xeral do Principado de Asturias 

    Exemplos de Cadros de Clasificación de Entidades locais

    Model de quadre de classificació d'ajuntaments i consells comarcals. Generalitat de Catalunya

    Cadro de Clasificación de Fondos de Arquivos Municipais. Grupo de Arquiveiros Municipais de Madrid

    Proposta de Cadro de Clasificación de Fondos de Concellos. Mesa de Traballo sobre Organización de Arquivos Municipais

    Punto de Acceso Xeral
    Punto de Acceso Xeral