A Plataforma Cl@ve, coas súas máis de 18,5 millóns de cidadáns rexistrados, é o referente para a identificación e autenticación electrónica no acceso aos servizos públicos de todas as administracións públicas. Este método de acceso ofrécese en todos os servizos públicos da Administración Xeral do Estado pero ademais todas as Administracións Rexionais atópanse adheridas a ela, e tamén máis de 6700 entidades locais.
Desde hoxe a plataforma Crave evoluciona coa incorporación dun novo sistema de autenticación, denominado cl@ve Móvil, que baseándose nos previamente existentes, permite mellorar enormemente a experiencia de usuario, especialmente para os usuarios habituais de ou desde dispositivos móbiles.
cl@ve Móvil diferénciase pola súa capacidade para simplificar a interacción do usuario ao liberarlle da obriga de lembrar contrasinais ou introducir códigos adicionais. Todo iso baséase en que o cidadán teña instalada no seu teléfono móbil persoal a aplicación móbil clave, dispoñible tanto para dispositivos iOS como Android , que ademais estará securizada adicionalmente co factor de autenticación do usuario no dispositivo, por exemplo a biometría.
Se se atopa accedendo a un servizo electrónico desde un PC poderá utilizar a app Cl@ve para escanear o código QR que se lle mostrará desde o servizo para que con tan só un clic o usuario poida confirmar a súa solicitude de autenticación. Adicionalmente, poderá acceder introducindo o seu DNI/NIE e confirmando o pedimento de autenticación desde a APP.
Se, en lugar de acceder a un servizo electrónico usando un PC, faino desde un dispositivo móbil onde teña a app Cl@ve activa co seu DNI/NIE, poderá evitar escáner o código QR accedendo directamente á app para confirmar o pedimento de autenticación.
Podes ver o seguinte vídeo explicativo para comprender mellor o seu funcionamento.
Aqueles usuarios que non instalen a app Cl@ave poderán seguir utilizando como ata agora os métodos de acceso de cl@ve PIN e Cl@ve permanente.
Para aqueles cidadáns xa rexistrados en Cl@ve que descarguen por primeira vez a app, ofrécenselles tres opcións para a súa activación na app: a recepción dun código de activación por medio de SMS, o emprego dun certificado electrónico, ou a utilización do DNIe. Esta última opción, de momento atópase só dispoñible para dispositivos Android con tecnoloxía NFC.
No caso de cidadáns que aínda non se atopen rexistrados en Cl@ve, a app provelles de tres opcións guiadas para acceder ao proceso de rexistro directamente desde a propia aplicación. Estas alternativas inclúen a autenticación mediante certificado electrónico, videollamada, ou carta enviada ao domicilio fiscal.
Por último, no caso de cidadáns que xa tivesen instalada a antiga app Cl@ve PIN simplemente terán que actualizala á última versión dispoñible para gozar das melloras da nova app clave.
Dentro da app Cl@ve, o cidadán terá acceso ás xestións relacionadas cos servizos de identificación de clave, desde o proceso de alta, xestión de contrasinais de Clave permanente, cambio de número de teléfono, etc.
Finalmente, é importante destacar que aqueles organismos que xa estivesen integrados coa Pasarela Cl@ve de maneira directa non requirirán realizar ningunha modificación para poder empregar este novo e simplificado método de identificación. Por tanto, esta opción de acceso aparecerá dispoñible para a maioría dos servizos públicos de todas as Administracións.