La Llei de Serveis Digitals entra en vigor per a les grans plataformes en línia

• Copiar

28 agost 2023

Es tracta de crear un espai digital més segur/segur amb noves normes sobre privadesa, seguretat i intercanvi de dades.

Divendres passat 25 d'agost, va entrar en vigor la Llei de Serveis Digitals (DSA)(Obre en nova finestra)  per a les grans plataformes en línia, incloses Amazon, Google i TikTok.

A partir d'ara, 19 plataformes i motors de cerca amb almenys 45 milions d'usuaris  hauran de complir amb les regles de la DSA relatives a la recopilació de dades, la privadesa, la desinformació, el discurs d'odi en línia i més. La llei té com a objectiu atorgar als usuaris d'aquestes plataformes, inclosos els menors d'edat, més drets i influència sobre els seus comptes i garantir un alt nivell de privadesa i seguretat.

Quins són les noves obligacions? Les grans plataformes en línia hauran d'identificar, analitzar i mitigar una àmplia gamma de riscos sistèmics, que van des de com es pot amplificar la desinformació en els seus serveis fins a l'impacte en la llibertat d'expressió. També estan obligats a dur a terme la seva primera avaluació anual de riscos i compartir-la amb la Comissió Europea.

En termes de protecció de dades, la DSA introdueix dues noves restriccions relatives a la publicitat dirigida. En primer lloc, prohibeix la publicitat dirigida de menors basada en l'elaboració de perfils. En segon lloc, prohibeix la publicitat dirigida utilitzant categories especials de dades personals, com l'orientació sexual o la religió.

A més, per augmentar la transparència i la rendició de comptes, les grans plataformes hauran de donar accés a les dades disponibles públicament als investigadors examinats(Obre en nova finestra) . La Comissió Europea especificarà a més les condicions per compartir dades i les finalitats pels quals es poden utilitzar.

Més informació a la pàgina de dades de DSA  o consulti la fulla de preguntes i respostes .

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

• Infraestructures i serveis comuns
  • Informació i dades del sector públic