España ocupa el setè lloc entre els 27 països membres de la UE en l'edició 2022 de l'Índex Índex de l'Economia i la Societat Digitals (DESI) que acaba de presentar la Comissió Europea. L'informe destaca la millora dels resultats respecte a anys anteriors, sobretot pel que fa a la integració de la tecnologia digital (lloc 11, cinc llocs millor que en 2021), serveis públics digitals (lloc 5, dos per sobre de 2021) i capital humà (lloc 10 enfront del 12 de 2021). España és un dels líders de la UE quant a la connectivitat, on ocupa el lloc 3 per segon any consecutiu.
En matèria de serveis públics digitals, España ocupa el cinquè lloc de la UE -avança dos llocs sobre l'edició de 2021- obtenint una puntuació de 83,5, molt per sobre de la mitjana de la UE (67,3). Es valoren aquí cinc indicadors: Usuaris de l'administració electrònica, Formularis precumplimentados, Servicios públics digitals per als ciutadans, Servicios públics digitals per a empreses i Dades obertes.
Aquests indicadors mostren un nivell alt d'interacció en línia entre les autoritats públiques, els ciutadans i les empreses. El 73 % dels usuaris d'internet espanyols participa activament en els serveis d'administració electrònica, en comparació del 65 % de la mitjana de la UE. España ha obtingut 78 punts en l'indicador de formularis precumplimentados (que mesura la reutilització de la informació que es transmet d'unes administracions a altres per facilitar la vida als ciutadans), puntuació que supera amb escreix la mitjana de la UE de 64 punts, gràcies en gran manera al fet que el sistema espanyol no sol·licita informació als particulars que pugui obtenir mitjançant la Plataforma d'Intermediació de Dades. Quant als serveis públics dirigits a ciutadania i empreses, España ha obtingut 87 punts per als ciutadans (enfront de la mitjana de 75 punts de la UE) i 94 per a les empreses (en comparació dels 82 punts de mitjana de la UE). España obté molt bons resultats en l'indicador de dades obertes, en el qual ocupa la tercera posició de la UE amb una puntuació del 95 % (14 punts percentuals per sobre de la mitjana de la UE).
L'informe informe destaca que España està compromesa amb la modernització de l'administració pública per fer-la més accessible per a les empreses i el públic en general i està desenvolupant de forma proactiva nous serveis, sobretot en els àmbits de la salut, la identificació digital, la ciberseguretat, les aplicacions mòbils i la integració de la intel·ligència artificial en el sector. El DESI 2022 conclou que “España està a l'avantguarda en administració electrònica i serveis públics digitals en la UE. Continua actualitzant els seus serveis i infraestructura per adaptar-los als ràpids desenvolupaments tecnològics i a les necessitats de les persones i les empreses. La interoperabilitat a nivell nacional, regional i local serà clau per garantir una transició digital fluïda i eficient entre els nivells d'administració, maximitzant els recursos i evitant solapamientos”.