L'informe sobre Govern Electrònic avalua la provisió i entrega de serveis de govern electrònic en 35 països d'Europa, els 27 estats membres de la UE i Islàndia, Noruega, Suïssa, Albània, Montenegro, Macedònia del Nord, Sèrbia i Turquia. Els ciutadans dels països participants han avaluat els serveis de govern digital, visitant i avaluant més de 14.000 llocs web.
Malta ha emergit com el país millor classificat en administració electrònica amb una puntuació del 96 %, seguit d'Estònia, Luxemburg, Islàndia, els Països Baixos, Finlàndia, Dinamarca, Lituània, Letònia, Noruega, España i Portugal. El rendiment mitjà als països de la UE ha estat del 68 %.
Si bé les administracions de tota Europa han accelerat la transformació dels serveis digitals enfront del desafiament de la pandèmia del coronavirus, l'informe ofereix tres recomanacions clau destinades a millorar la provisió d'administració electrònica:
- Prioritzar el disseny centrat en l'usuari per garantir que els serveis d'administració electrònica siguin inclusius per als usuaris en tota la seva diversitat, inclosos els usuaris amb poques habilitats/habilitats digitals o aquells que viuen amb discapacitats;
- Racionalitzar la prestació de serveis d'administració electrònica perquè els usuaris puguin accedir a tots els serveis relacionats amb la seva vida a través de finestretes úniques.
- Agilitar la interoperabilitat entre les diferents capes i departaments del govern per brindar una experiència més coherent i menys enutjosa.
S'han utilitzat quatre dimensions per avaluar els serveis públics en línia:
- Centralización en l'usuari: En quina mesura es brinden serveis en línia? Són compatibles amb dispositius mòbils? I quins mecanismes de suport i retroalimentació en línia existeixen?
- Transparència: Les administracions públiques proporcionen informació clara i oberta sobre com es presten els seus serveis? Són transparents sobre els processos d'elaboració de polítiques i disseny de serveis digitals, així com sobre la forma en què es processen les dades personals de les persones?
- Facilitadores Clave: Què facilitadors tecnològics existeixen per a la prestació de serveis d'administració electrònica?
- Serveis transfronterers: Amb quina facilitat poden els ciutadans estrangers accedir i utilitzar els serveis en línia? I quins mecanismes de suport i retroalimentació en línia existeixen per als usuaris transfronterers?