Informe Polítiques Públiques Digitals d'ONTSI

• Copiar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

07 juny 2021

L'Observatori Nacional de Tecnologia i Societat (ONTSI) elabora un informe que recopila les polítiques digitals de 9 països de la UE.

En los últimos años, las estrategias digitales están ocupando un papel de máxima relevancia para impulsar el desarrollo digital de la economía y la sociedad en los países de la Unión Europea. Como consecuencia, el interés por conocer qué hacen otros países de nuestro entorno se ha incrementado y posiblemente seguirá haciéndolo en los próximos años. Conocer cómo afrontan los retos algunos de los países más desarrollados digitalmente; qué estrategias han desarrollado en los últimos años; o cómo organizan su gobernanza son elementos muy relevantes que ayudan en la contextualización y el diseño de otras estrategias.

No obstant això, accedir a la informació d'aquestes estratègies és alguna cosa complicat. La informació sobre cadascuna d'elles està distribuïda en els llocs webs de cadascun dels governs i, en ocasions, en els llocs webs de cadascun dels departaments ministerials responsables del pla sectorial o mesura específica.

Per facilitar l'accés a aquesta informació, l'ONTSI ha elaborat un informe en el qual s'han recopilat les polítiques digitals d'un ampli conjunt de països de la Unió Europea, tant polítiques globals com a polítiques sectorials; s'han classificat i ordenat en funció dels temes que aborden; i s'ha elaborat un cronograma de com i quan han publicat cadascuna de les seves polítiques amb l'objectiu d'oferir una visió de conjunt. També s'ha establert una taxonomia comuna per a les estratègies de tots els països que permet ordenar-les sota un mateix paraigua classificatori coherent amb la classificació que fa la Comissió Europea per mesurar el desenvolupament de l'economia i la societat digital dels països de la Unió Europea.

El resultado final es un informe que contiene el repositorio de las políticas digitales globales y sectoriales de Alemania, Bélgica, Dinamarca, Estonia, Finlandia, Francia, Irlanda, Países Bajos y Suecia.

Para cada uno de ellos se ha elaborado una ficha donde se describe:

• El seu nivell de desenvolupament digital segons el DESI 2020 (Indicador de desenvolupament de l'economia i societat digital de l'any 2020) en relació amb el de la resta dels països de la Unió;
  • Un cronograma amb les estratègies digitals globals i sectorials més rellevants de cada país;
  • Una referència individualitzada a cadascuna de les estratègies digitals globals del país en la qual s'indica el seu objectiu, estructura de governança i finançament, quan aquestes dades estan disponibles.
  • Una referència individualitzada a cadascuna de les estratègies sectorials agrupades en el següents àmbits:
    • Connectivitat.
    • Capital Humà, incloent polítiques d'inclusió digital.
    • Integració de la tecnologia digital, incloent les polítiques per a la digitalització de la PIME i el desenvolupament de tecnologies avançades.
    • Els serveis públics digitals.

Informi Polítiques Públiques Digitals(Obre en nova finestra)

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

• Govern obert, Informes i Estudis
  • Serveis electrònics