El compliment de la directiva europea relativa a facturació electrònica en la contractació pública de CCAA i EELL

• Copiar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

05 maig 2020

El passat 18 d'abril va finalitzar la pròrroga que establia la Directiva 2014/55/UE de 16 d'abril de 2014, relativa a facturació electrònica en la contractació pública, perquè les administracions regionals i locals europees s'adaptessin per poder rebre factures que compleixin amb la norma europea (EN16931).

La Directiva 2014/55/UE de 16 d'abril de 2014(Obre en nova finestra)  exigeix la definició d'una norma europea comuna per a la facturació electrònica a nivell semàntic, així com productes d'estandardització addicionals que millorin la interoperabilitat en el nivell de sintaxi.

La norma europea defineix una Estructura Bàsica (CORE), que inclou informació estàndard obligatòria en totes les factures i una Especificació d'Ús de la Factura Bàsica (CIUS) que és una versió restringida de la norma i utilitza solament alguna de les diferents opcions proporcionades per la factura bàsica.

Per facilitar l'adequació dels organismes del sector públic a Espanya i la seva interoperabilitat amb el marc europeu, la Secretaria General d'Administració Digital (SGAD), en el marc del projecte cofinançat per la Comissió Europea EUROFACE, va habilitar la possibilitat de presentar  factures en format EN16931 (UBL i CII) als proveïdors de béns i serveis de les Administracions Públiques espanyoles des del 18 d'abril de 2019. Aquestes factures han de complir les regles especificades en el CIUS de FACe .

Per tant, les administracions autonòmiques i locals adherides a FACe (més de 8.000), independentment de l'adequació dels seus punts propis d'entrada de factures, donen compliment a la Directiva, rebent factures en els formats europeus UBL 2.1 i CII des del 18 d'abril de 2019.

• Serveis electrònics