Publicada la vuitena edició de l'informe del Sector intermediari de la informació

• Copiar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

25 març 2020

L'Associació Multisectorial de la Informació (ASSETGI) ha publicat una nova edició de l'informe del Sector intermediari de la informació. Aquest informe examina l'evolució de les empreses reutilitzadores de dades del sector públic i/o privat. Per a això analitzen una sèrie d'indicadors com a nombre d'empreses, volum de vendes o nombre d'empleats.

En aquesta edició de l'Informe Informe del Sector intermediari de la informació , ASSETGI ha identificat 764 empreses dedicades al sector infomediario, un 9,6% més que en l'edició anterior. La distribució d'aquestes empreses per subsector d'activitat segueix sent similar, principalment dedicades a la informació geogràfica (22%), als estudis de mercat (21%) i al sector economicofinancer (20%).

L'informe destaca el dinamisme d'aquest sector. Xifra el creixement del sector infomediario en un 7%, per sobre del 3,5% de creixement del PIB nacional. També destaca l'augment en el nombre d'empleats del sector en un 3,1%. Altres dades de rellevància que recull aquest informe són els següents: El volum de vendes es xifra en 2.045.732.378 €; el capital subscrit d'aquestes empreses és de 346.867.065 € i el seu benefici net 92.082.918 €.

A més, l'informe recull dues enquestes, una realitzada a empreses infomediarias i una altra a representants del sector públic per tenir una visió global de l'ecosistema de la informació. De la primera destaca que d'aquestes companyies que tracten dades, el 73% utilitzen tant fonts de dades públiques com a privades per elaborar els seus productes o serveis; un 23% utilitza exclusivament dades públiques i un 4% només dades privades. Respecte als reptes als quals s'enfronten se centren en l'anàlisi de dades, seguit pel Big Data  i l'obertura de noves fonts de dades. D'altra banda, quant a les barreres per a la reutilització, les més esmentades són la diferent disponibilitat d'informació pública entre Comunitats Autònomes o Ajuntaments i la desactualització de la informació.

En l'enquesta a representants del Sector Públic de Comunitats Autònomes es posa de manifest  que la majoria de les CCAA tenen en compte la demanda per prioritzar l'obertura de dades. D'altra banda, com a iniciatives per fomentar l'obertura de dades, destaquen la difusió de casos d'èxit i la formació, i quant a la principal barrera per a la majoria de les CCAA és fonamentalment tècnica.

Per finalitzar l'informe també recull una sèrie de casos d'èxit d'empreses infomediarias i exemples de bones pràctiques del sector públic.

Assetgi, Font de la notícia(Obre en nova finestra)

• Infraestructures i serveis comuns