accesskey_mod_content

Segon any de creixement notable d'ús del servei AUTENTICA

21 febrer 2020

Logo AUTENTICA

Durant 2019, l'ús del servei AUTENTICA com a sistema d'autenticació va augmentar en més d'un 150%, passant de 2 milions d'autenticacions en 2018, a més de 5 milions d'autenticacions en 2019.

AUTENTICA és un servei d'autenticació, Single Sign On i autorització d'empleats públics, alts càrrecs i personal relacionat, per a aplicacions internes de les AA.PP. Disposa d'un repositori horitzontal d'usuaris provinents de fonts primàries. AUTENTICA proveeix atributs dels usuaris, com la unitat i el lloc.

Est és el segon any de creixement notable d'ús del servei, doncs en 2018 també es va registrar un fort creixement, de gairebé un 800%, des de 240 mil autenticacions gestionades en 2017. Aquest fort creixement es deu a la incorporació en AUTENTICA d'aplicacions i serveis de la SGAD que són molt demandades pels usuaris, com són el Portal Funciona, la nova Seu Funciona, el Servei Integrat de Gestió de Personal, TRAMA i Geiser.

Addicionalment, el nombre d'aplicacions integrades amb AUTENTICA va augmentar també notablement, aconseguint la xifra de 57 aplicacions, enfront de 35 aplicacions usuàries en 2018. A més de donar servei a la SGAD, AUTENTICA també compta amb aplicacions integrades d'altres Ministeris, com el Ministeri de l'Interior i el Ministeri de la Presidència, Relacions amb les Corts i Memòria Democràtica, així com d'altres organismes com el Parc Mòbil de l'Estat, la IGAE, el BOE.

Més informació en Solució AUTENTICA del CTT

• Centre de Transferència de Tecnologia