accesskey_mod_content

Publicat l'Informe IRIA 2018

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia disponible únicamente con fines históricos y de hemeroteca. La información y enlaces mostrados se corresponden con los que estaban operativos a la fecha de su publicación. No se garantiza que continúen activos actualmente".

11 desembre 2018

L'informe IRIA 2018 presenta l'anàlisi dels indicadors més significatius de la transformació digital de l'any 2017 en les Administracions Locals

Ja es troba disponible per a la seva consulta l'informe IRIA 2018 amb l'anàlisi dels indicadors més representatius de la transformació digital en les administracions locals espanyoles incloent les Diputacions, Consells, Cabildos i Ajuntaments participants. La informació s'ha actualitzat a 1 de gener de 2018, sent el període d'enquesta el corresponent a l'any 2017.

Tras la última modificación normativa mediante Real Decreto 806/2014, de 26 de septiembre, se crea la Comisión de Estrategia TIC, a la que le corresponde entre otras, la función de “actuar como Observatorio de la Administración Electrónica y Transformación Digital”. Con tal fin, la Comisión de Estrategia TIC realiza la recogida de “información de los recursos tecnológicos, humanos, económicos y de contratación relacionados con las tecnologías de la información” y publica en el Portal de Administración Electrónica (PAe) informes periódicos presentando los resultados de estos estudios. El informe IRIA s'emmarca en aquest àmbit, i es ve publicant cada dos anys des de 1988, fent-li coincidir amb la publicació de l'informe REINA .

Per a aquesta edició IRIA 2018, s'ha actualitzat el qüestionari amb l'objectiu de posar en valor el grau d'avanç en transformació digital que l'administració local ve desenvolupant en matèria de "ciutats intel·ligents”, així com alinear l'informe amb els objectius del Pla d'Acció sobre Administració Electrònica de la UE 2016-2020.

L'estudi IRIA 2018 presenta los resultados recopilados sobre diferentes aspectos relacionados con la transformación digital divididos en siete apartados:

  1. Las políticas TIC de la transformación digital. A partir de 30.000 habitantes más del 40% de los municipios ha elaborado planes para la transformación digital y han dispuesto alguna estructura organizativa para gestionar los mismos.
  2. Serveis centrats en el ciutadà. Dels 14 serveis electrònics analitzats, el pagament electrònic és el més utilitzat pels ciutadans i la factura electrònica per les empreses.
  3. Impuls a les actuacions administratives automatitzades. La gestió de documents i expedients electrònics comença a ser més habitual, així com la signatura electrònica de documents.
  4. Govern obert. En matèria de transparència els grans municipis han avançat significativament, igual que en la participació ciutadana en el procés d'elaboració de normes. Facebook és la xarxa social més utilitzada per les entitats locals amb un 33% de penetració enfront de la resta.
  5. Gastos TIC. La despesa total en Tecnologies de la Informació i les Comunicacions en l'Administració Local, en el 2017, es va situar en gairebé 1.120 milions d'euros.
  6. Personal TIC. El nombre d'emprats TIC que treballen en les entitats locals està al voltant de 20.117, la qual cosa situa al personal TIC (funcionari més laboral) sobre el total de persones que treballen en els municipis espanyols en el 3,5% respecte al total d'empleats.
  7. Equipamiento en les entitats locals. L'equipament es manté relativament estable.

Les xifres recollides en l'informe IRIA es publiquen també en els formats procesables XLSX i ODS que formen part de la nostra política RISP.

L'informe complet pot descarregar-se en Observatori d'Administració Electrònica del PAe

 

  • Secretaria General de Administracion Digital i Observatori d'Administracion Electronica