O Parlamento Europeo chega a un acordo sobre a iniciativa WiFi4EU

• Escoitar

30 maio 2017

O Parlamento Europeo, o Consello e a Comisión alcanzaron, finalmente, un acordo político sobre a iniciativa WiFi4EU. Supón a instalación de redes Wi-Fi de acceso gratuíto en espazos públicos (como prazas, parques, hospitais...) das entidades locais de toda a Unión.

Como sinalou o Presidente de a  Comisión(Abre en nova xanela) , Jean-Claude Juncker, a  Iniciativa WiFi4EU(Abre en nova xanela)  contribuirá a que "todos os pobos europeos e todas as cidades teñan acceso gratuíto a Internet inalámbrico nos principais centros da vida pública para 2020".

O Vicepresidente a cargo do Mercado Único Dixital, Andrus Ansip, deu a benvida ao acordo e comentou aos medios que a estratexia do Mercado Único Dixital ten como obxectivo construír unha Europa plenamente conectada onde todos teñan acceso a redes dixitais de alta calidade. A Iniciativa WiFi4EU mellorará a conectividade en particular onde o acceso a Internet é limitado WiFi4EU é un primeiro paso benvido. Pero aínda queda moito por facer para lograr unha conectividade de alta velocidade en todo o territorio da UE -como mellorar a coordinación a nivel europeo do espectro e estimular os investimentos no sector de alta tecnoloxía- en palabras do Vicepresidente.

O acordo político inclúe o compromiso do tres institucións de garantir que se asignará un importe global de 120 millóns de euros para financiar equipos para servizos públicos de Wi-Fi gratuíto en 6.000 a 8.000 municipios de todos os Estados membros. As fontes específicas de financiamento finalizaranse nos debates lexislativos en curso sobre a revisión do actual programa marco financeiro plurianual. As autoridades locais poderán solicitar financiamento unha vez que se cre o sistema.

Na práctica, as autoridades públicas locais (municipios ou grupos de municipios) que desexen ofrecer Wi-Fi en áreas onde aínda non existe unha oferta pública ou privada similares poderán solicitar financiamento a través dun proceso simple e non burocrático. Unha subvención asignada en forma de cupóns utilizarase para comprar e instalar equipos de última xeración, é dicir, puntos de acceso inalámbricos locais, mentres que a autoridade pública cubrirá os custos de funcionamento da conexión en si.

A Iniciativa WiFi4EU, anunciada polo Presidente Juncker no seu discurso sobre o estado da Unión en setembro de 2016, forma parte da ambiciosa revisión das normas da UE sobre as telecomunicacións, incluíndo novas medidas para satisfacer as crecentes necesidades de conectividade dos europeos e aumentar a competitividade de Europa.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

• Cidadán
  • Cooperación interadministrativa