El sector públic no ha de veure's únicament com un gran proveïdor de dades obertes, sinó també com un dels principals i primers usuaris en qualsevol projecte d'obertura de dades governamentals. Segons el informe de casos d'èxit i millors pràctiques de reutilització de la informació del sector públic , s'ha estimat que gairebé el 60% de les empreses infomediarias tenen com a clients a les pròpies administració públiques.
Aconseguir una administració pública àgil i eficient és clau per al seu correcte funcionament. Les dades obertes poden proporcionar millores en l'eficiència i efectivitat de l'administració de diferents maneres.
D'altra banda, l'obertura d'una quantitat creixent de dades està possibilitant també la aplicació d'idees i pràctiques noves i innovadores en l'àmbit de la gestió pública, com per exemple:
- Permetent que la pròpia administració o terceres parts puguin utilitzar les dades per desenvolupar nous serveis innovadors o millorar l'eficiència dels serveis públics ja existents a través de solucions complementàries o alternatives.
- Identificant patrons a través de l'anàlisi de les dades que serveixin per prendre les decisions més adequades i millor informades.
- Animant a les administracions a prendre un rol més actiu a l'hora de desenvolupar i implementar les polítiques públiques.
- Contribuint a l'increment de la qualitat de les dades, en poder beneficiar-se de les millores proposades per els reutilitzadors dels mateixos.
Finalment, gràcies també a l'obertura de dades s'estan obtenint millores significatives en la transparència i la rendició de comptes de les administracions, així com incrementant les possibilitats de participació dels ciutadans, mitjançant accions com:
- Facilitant la creació d'aplicacions i plataformes que permetin als ciutadans informar directament sobre la seva experiència amb els serveis públics, proporcionant així un valuós feedback a les administracions.
- Permetent un millor seguiment i coneixement de les accions i decisions de govern en el dia a dia, gràcies a una major disponibilitat d'informació i una millor accessibilitat a la mateixa.
- Millorant la participació activa i el compromís dels ciutadans amb les polítiques públiques gràcies a una millor comprensió i enteniment de les mateixes.
- Contribuint a recuperar la confiança de la ciutadania en les administracions públiques i els seus governs.
En definitiva, les dades obertes estan sent utilitzats no ja només per la societat en el seu conjunt per participar activament als seus governs i influenciar la forma en la qual s'implementen els serveis públics, sinó que també estan sent utilitzats per les pròpies administracions per retroalimentar-se, reflexionar, col·laborar, comprendre, aprendre i poder així començar una nova era de polítiques dirigides per les dades.