L'Institut d'Estadística de La Rioja dissenya dos nous indicadors per mesurar l'impacte de les polítiques engegades amb l'Agenda Digital

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

06 febrer 2017

Es tracta de l'Índex d'Economia i Societat Digital a La Rioja (DESI-Rioja) i de l'Índex de la Societat de la Informació de La Rioja (IRIS), que destaquen la fortalesa de La Rioja en Connectivitat i en Serveis Públics Digitals.

El conseller d'Administració Pública i Hisenda, acompanyat de la directora de l'Institut d'Estadística de La Rioja, ha presentat els nous indicadors de La Rioja de la Societat de la Informació, que han estat elaborats per l'Institut d'Estadística de La Rioja "per mesurar els avanços de la nostra regió cap a una economia i una societat digital avançada". Es tracta de l'Índex d'Economia i Societat Digital a La Rioja (DESI-Rioja) i l'Índex de la Societat de la Informació de La Rioja (IRIS).

Com han explicat des del Govern de La Rioja, un dels reptes del mateix per a aquesta legislatura és el de la digitalització. Amb l'objectiu de fer front a aquest gran objectiu, han emprès un procés obert, transparent i participatiu per a l'elaboració de la futura Agenda Digital(Obre en nova finestra) . Per a això ha comptat amb la col·laboració d'un grup d'experts, les propostes dels quals es van recollir en un Informe de Recomanacions, que es va sotmetre a consulta pública, i que ara l'Executiu està analitzant per veure què mesures concretes incorporarà a l'Agenda final, que el Govern de La Rioja presentarà aquest primer trimestre.

L'anàlisi de l'Institut d'Estadística de La Rioja és vital per mesurar i avaluar les polítiques que s'executaran per aconseguir els Reptes de Comunitat. Per aquest motiu, i en concret en l'àmbit de la digitalització, l'Institut ha sintetitzat en xifres la situació de La Rioja en l'àmbit TIC i la seva comparativa en l'àmbit europeu i nacional amb l'objectiu de conèixer quin és el grau de digitalització de La Rioja, les nostres fortaleses i febleses, i mesurar l'impacte de les mesures adoptades en el marc de l'Agenda Digital", ha assenyalat.

Per a això, l'Institut ha elaborat dos indicadors propis. D'una banda, el Índex de l'Economia i la Societat Digital de La Rioja (DESI-Rioja), seguint la metodologia europea, amb la finalitat de situar a la nostra comunitat en el marc europeu. I per un altre, el Índex de la Societat de la Informació de La Rioja (IRIS), un indicador d'elaboració pròpia, més concorde a la realitat digital nacional, que sintetitza 47 dels principals indicadors relacionats amb les agendes digitals, tant europea, nacional com de la Comunitat Autònoma de La Rioja.

Tots dos índexs analitzen cinc dimensions: Connectivitat, Capital Humà, Ús d'Internet, Integració de la tecnologia digital i Serveis Públics Digitals.

Tots dos  indicadors posen de manifest la fortalesa de La Rioja principalment a les àrees de Serveis Públics Digitals i Connectivitat, la qual cosa suposa recolza el treball desenvolupat pel Govern de La Rioja en matèria d'administració electrònica i connectivitat amb la finalitat d'aconseguir, d'una banda, una administració més moderna, eficaç i àgil; i per un altre, millorar la connectivitat dels nostres municipis per incrementar la qualitat de vida dels seus veïns i afavorir la vertebració territorial.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra) .

• Ciutadà
  • Govern obert, Informes i Estudis