"/ >

PAe - progress in the integration of local entities in the network system records (SIR)
the accesskey _ mod _ content

Avances en la integración de las entidades locales en el Sistema de Interconexión de Registros (SIR)

27 December 2017

SIR Logo

Más de 2.000 Entidades Locales están intercambian asientos registrales electrónicamente por el Sistema de interconexión de Registros, representa aproximadamente el 25% de las Entidades Locales de nuestro país.

La penetración de SIR es completa a nivel de Administración del Estado y de prácticamente de CCAA (están todas excepto Navarra).

A nivel local la situación es muy heterogénea, debido a las diferencias poblacionales de las EELL y debido a que el 61% de los municipios tiene menos de 1.000 habitantes.

Currently, more than 2,000 Local Entities are exchanging registration electronically by the network system records which represents approximately 25% of local entities of our country. Likewise, if we consider the factor of the population covered by these Local entities, be reached the figure of 62.16% of the population can go to your local entity to send a register to another Public administration.

The current distribution of EELL integrated into SIR by REGIONAL GOVERNMENTS is as follows:

Andalucian marvel 10%
March 2%
Asturias 78%
V. Madrid 100%
Valencia V 12%
Canarian 100%
Cantabria 0%
The Stain Catillano 25%
Lion Catillano and 17%
Catalonia 59%
Ceuta 100%
Extremadura 55%
Galicia 31%
Balearic Islands 6%
The Rioja 16%
Melilla 0%
Navarre 0%
Basque Country 0%
R. Murcia 93%

More information on the page of the Network service records (SIR) from the centre of technology transfer (CTT).

• Common infrastructure and services
General access point