A fi de poder elaborar l'informe de l'estat de seguretat de les Administracions Públiques, segons l'establert en l'article 35 del Reial decret 3/2010 pel qual es regula l'Esquema Nacional de Seguretat, tots els organismes públics han d'emplenar les dades relatives a l'estat de la seva seguretat, a través d'INES INES (Informe Nacional de l'Estat de Seguretat). Per a això, han d'enviar abans del 31 de gener de 2017 la informació corresponent al citat informe. De moment, són més de 460 els organismes que estan donats de alta en la plataforma, disponible al portal del CCN-CERT .
Per complir amb aquesta obligació i facilitar aquesta tasca, el CCN-CERT ha desenvolupat un curs online sobre el projecte INES disponible per a tots els usuaris registrats al citat portal web.
Així mateix, s'ha actualitzat la Guia CCN-STIC 824 ENS. Informe Nacional de l'Estat de Seguretat on s'ofereixen els aspectes que ha de tenir en compte un organisme per avaluar regularment l'estat de seguretat dels sistemes d'informació dels quals són propietaris i com incloure aquesta informació en l'Informe Nacional de l'Administració Pública espanyola. Aquest Informe s'elabora tots els anys per observar el grau de compliment amb l'ENS, l'evolució del nostre país en la matèria i la posició de cada organització respecte de la mitjana nacional.
Finalment, el CCN ha inclòs un nou annex en Guia 844. Manual d'Usuari d'INES . D'aquesta manera, al conjunt de preguntes i respostes més habituals, se li suma un document de gestió de dades d'INES amb el qual es pretén facilitar l'ús de l'eina.
Tot aquest material s'uneix al servei de suport que pot realitzar-se a través del correu electrònic ines@ccn-cert.cni.es i el telèfon 901 440 401, les AA.PP.