accesskey_mod_content

L'ONTSI publica l'Informe del Sector dels Continguts Digitals a Espanya

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

14 desembre 2016

L'informe recull les principals tendències i dades estructurals del sector dels continguts digitals a Espanya, mostrant a més l'evolució del mateix en el període 2010 -2015.

El Observatorio Nacional de las Telecomunicaciones y de la Sociedad de la Información es un órgano adscrito a la entidad pública empresarial Red.es, cuyo principal objetivo es el seguimiento y el análisis del sector de las Telecomunicaciones y de la Sociedad de la información y, como cada año, presenta una nueva edición del Informe del Sector dels Continguts Digitals a Espanya(Obre en nova finestra) .

En este útimo informe (que recoge los datos pertenecientes al año 2015) se destacan datos como la facturación del sector, que alcanzó los 8.940 millones de euros, lo que supone un incremento del 16,9 % respecto al año anterior. Así mismo, se consolida de este modo el cambio de tendencia inicado en 2014 con un crecimiento, por segundo año consecutivo, de la cifra de negocio de este sector económico que representa el 57,8 % de la facturación global del sector de los contenidos, que en 2015 se situó en 15.467 millones de euros

Quant al nombre d'empreses del sector de continguts, en 2015 va aconseguir la xifra de 9.579 i, les que presten els seus serveis en el sector dels continguts digitals, van donar ocupació a 46.345 persones, la qual cosa suposa un increment del 7,1 % respecte a l'any anterior (43.255 professionals).

D'altra banda, la inversió realitzada en el sector dels continguts digitals es va incrementar un 1,5 % i va anar de 790 milions d'euros, el 31,7 % de la qual es va dur a terme en la indústria dels continguts (2.486 milions d'euros).

El informe también subraya la importancia de Internet para la economía española, que se traduce en 50.602 millones de euros, que representan el 5,2 % del Producto Interior Bruto. De esta cifra 42.348 millones de euros corresponden al comercio electrónico y 2.576 proceden de las actividades que se sustentan en Internet (redes sociales, buscadores y otros servicios), que pueden considerarse de la industria de contenidos digitales.

L'informe també recull les principals tendències del sector dels continguts digitals. cal destacar que el desenvolupament de les xarxes d'alta velocitat està afavorint la distribució de continguts digitals i la cobertura de xarxes d'alta velocitat, tant fixes com a mòbils creix de forma notable a Espanya. L'Internet de les coses i el Big Data són dos paradigmes tecnològics que comencen a tenir impacte real en el sector dels continguts digitals, a més la virtualització de l'equipament i les infraestructures ofereix una gran flexibilitat a l'hora de desenvolupar nous negocis digitals.

D'altra banda, el vídeo -tant IP com gestionat- és el contingut digital que més tráfico genera i és, a més, el segon tipus de tráfico que més creixerà entre 2015 i 2020, solament superat pel joc online. En el sector dels videojocs, destaca la importància dels jocs per a dispositius mòbils i de realitat virtual, que ha desenganxat com a font d'ingressos per al sector. Els i-sports destaquen com a nou model de negoci, en el qual s'explota el caràcter social dels videojocs.

En el que a música es refereix, la distribució online de música continua guanyant terrè a la distribució en suport físic i les subscripcions de pagament a serveis de reproducció de música són les que millors perspectives d'evolució  presenten.

En el sector de les publicacions els llibres en format electrònic representen prop del 22 % del total de llibres venuts al món.

Quant a les aplicacions mòbils, van generar una facturació a nivell mundial de 31.600 milions d'euros.

I respecte a la publicitat, la publicitat en dispositius mòbils, el RTB (Real Estafi Bidding) i el vídeo online són les tres fonts d'ingressos de la publicitat digital que més van a créixer en els propers anys.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

  • Secretària General d'Administracion Digital i Observatori d'Administracion Electronica