accesskey_mod_content

Ja està disponible per a la seva consulta l'Informe Anual de Seguiment de l'Agenda Digital per España

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

01 setembre 2015

El Ministerio de Industria, Energía y Turismo presentó el Informe Anual de Seguimiento de la Agenda Digital para España.

Aquest informe realitza balanç sobre les actuacions realitzades en els últims anys en l'àmbit de les tecnologies de la informació i les comunicacions.

Va començar la legislatura amb una de les majors crisis econòmiques de la història d'España. En l'àmbit digital España es trobava per darrere de la mitjana europea en pràcticament tots els indicadors que la Unió Europea utilitza per mesurar el desenvolupament digital dels Estats.

En 2013 es va aprovar l'Agenda Digital per España, marcant el full de ruta d'una nova política digital. Durant la legislatura, i malgrat un escenari macroeconòmic negatiu, Espanya ha aconseguit millorar el nivell de desenvolupament de la seva economia i de la seva societat digital, a un ritme superior al de la mitjana de la Unió Europea, la qual cosa l'ha situat en el grup de països - al costat de Regne Unit, Alemanya i França, entre uns altres - de rendiment mitjà en la classificació que realitza la Comissió Europea en l'Índex de l'Economia i Societat Digital.

Així, durant la legislatura, l'evolució dels indicadors més rellevants ha estat el següent.

En relació amb la connectivitat s'ha aconseguit l'objectiu d'universalitzar la cobertura de banda ampla bàsica, que ha passat del 96,4% al 100% de la població.

La cobertura de banda ampla de més de 30 Mbps ha passat del 53% al 65% de la població i la de banda ampla ultrarrápida superior a 100 Mbps ja ha aconseguit al 61% de la població, superant el 50% establert com a objectiu per a l'any 2015.

En relació amb l'ús d'Internet i inclusió digital el 71% de la població, gairebé tres de cada quatre ciutadans, usa amb freqüència Internet, enfront del 61,8% que ho feia a l'inici de la legislatura.

S'ha incrementat en més de 13 punts el percentatge de població més desfavorida que usa Internet, sent ja actualment el 58% d'aquesta població la que utilitza amb freqüència Internet, la qual cosa constitueix una dada molt positiva.

Se ha reducido el porcentaje de la población que nunca ha usado Internet del 29,2% al inicio de la legislatura al 21% en 2014.

En relació amb l'ús de l'administració electrònica, en 2014, gairebé la meitat de la població espanyola (el 49%) ja usava l'administració electrònica, superant a la mitjana de la Unió Europea, que era del 46,7%. En aquest àmbit, Espanya ha donat la volta a la situació de l'inici de Legislatura, en el qual 41% de la població de la Unió Europea usava l'administració electrònica enfront del 39,1% de la població espanyola.

També ha experimentat una evolució molt positiva el percentatge de ciutadans que envien els seus formularis emplenats a les administracions públiques usant Internet, incrementant-se 11 punts des de l'inici de legislatura, i complint amb l'objectiu establert per 2015. En 2014 ja ho enviaven el 29% de la població enfront del 17,6% que ho feia en 2011, creixement notablement superior al de la Unió Europea.

En relación con el comercio electrónico y el uso de las TIC por la PYME aumenta el porcentaje de población que realiza compras on-line al 37% y a mayor ritmo que en la Unión Europea, aunque aún está por debajo de ésta (50,2%) y sin lograr los objetivos perseguidos.

Aumenta el porcentaje de población que realiza compra transfronteriza más que en la Unión Europea alcanzando a ésta en 2014, aunque lejos del 50% establecido como objetivo por la Unión Europea.

La PYME española aumenta su ventaja en relación con la Unión Europea respecto a las compras on-line. En 2014 ya son el 24% de las PYME españolas las que realizan compras on-line, frente al 19,7% que lo hacían en 2011 y por encima del 22% de la PYME europea que lo hace en 2014. Se acortan así las distancias con el objetivo del 33% que estableció la Unión Europea para el año 2015.

Es de destacar el excelente comportamiento que ha exhibido la PYME española a la hora de incrementar su presencia en Internet durante esta legislatura para realizar ventas on-line, que ha pasado del 10,7% en 2011 (inferior a la media de la UE) al 17% en 2014 (superior a la media de la UE). El objetivo para 2015 es del 33%.

Pot consultar i descarregar l'informe complet en la secció sobre l'Informe Anual de Seguiment de l'Agenda Agenda Digital per a Espanya(Obre en nova finestra)  del portal web de l'agenda digital per a Espanya.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)