- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seva Història Clínica en l'app “La meva Carpeta Ciudadana”
- Disponible la tercera versió oficial de Mi Carpeta Ciudadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seves notificacions en l'Adreça Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seves notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8
Posada en funcionament del Servei de Diagnòstic en línia de l'Observatori d'Accessibilitat Web
"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".
19 febrer 2015
El servei de diagnòstic en línia permet, a qualsevol departament de les Administracions Públiques, realitzar anàlisis automàtiques d'accessibilitat conformes a la metodologia de l'estudi de l'observatori d'accessibilitat web.
Dins de la iniciativa de el Observatori d'Accessibilitat Web s'ha posat en funcionament el servei de diagnòstic en línia.
El servei de diagnòstic en línia permet, a qualsevol departament de les Administracions Públiques, realitzar anàlisis automàtiques d'accessibilitat conformes a les metodologies dels estudis de l'observatori. Actualment es troba ja disponible els basats en la norma UNEIX 139803:2004.
La Comunitat Accessibilitat és un punt d'encontre per als gestors de portals web de les administracions públiques de qualsevol àmbit administratiu (AGE, CCAA, EELL, universitats, altres ens estatals, etc.). En ell es pot compartir informació i experiències i resoldre dubtes. Ara, entre els serveis disponibles, s'incorpora el servei de diagnòstic en línia. Qualsevol gestor de les administracions públiques pot sol·licitar formar part d'aquesta comunitat i fer ús dels serveis oferts.
El servei de diagnòstic permet, a partir d'una URL indicada, la selecció aleatòria d'un nombre de pàgines indicat. El servei analitzarà aquestes pàgines conforme al tipus d'estudi seleccionat i remetrà en diferit un informe en format PDF al correu electrònic indicat. A més de mostrar el detall dels errors oposats, el servei realitza una estimació del nivell d'accessibilitat de cada pàgina assignant-li a més una puntuació de 0 a 10. Agregant tots els resultats s'ofereix també una estimació de la situació global del portal.
Es podran sol·licitar anàlisi de portals disponibles en internet i de portals l'accés dels quals estigui restringit a la xarxa SARA. En el cas de portals interns de les organitzacions o de portals que exigeixen una autenticació prèvia, es podrà utilitzar la funcionalitat d'anàlisi de codi font. A més es pot fitar la selecció aleatòria de pàgines a un directori del portal el que permet realitzar un millor escombratge en la revisió de l'accessibilitat del portal.
Pròximament, el servei de diagnòstic en línia serà actualitzat per oferir la possibilitat de sol·licitar anàlisis conformes a la metodologia de l'estudi de l'observatori basada en la norma UNEIX 139803:2012.
- Accessibilitat
Destacats CTT
- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seva Història Clínica en l'app “La meva Carpeta Ciudadana”
- Disponible la tercera versió oficial de Mi Carpeta Ciudadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seves notificacions en l'Adreça Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seves notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8