Els registres consulars tramitaran per via electrònica els assumptes de nacionalitat i estat civil.

• Opinar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

13 novembre 2014

L'intercanvi segur/segur d'informació entre Afers exteriors i Justícia es realitzarà en amb prou feines segons gràcies al servei CORINTO d'Hisenda i Administracions Públiques.

El Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques ha posat en funcionament una nova plataforma d'Administració electrònica, denominada CORINTO (correspondència interadministrativa), amb la intenció de seguir eliminant el temps, en la comunicació entre Administracions, i suprimint l'intercanvi de paper.

Aquesta aplicació s'engega ja per a l'intercanvi segur/segur de documentació per via electrònica entre els Registres Civils Consulars i la Direcció general dels Registres i del Notariat en matèria de Nacionalitat i Estat Civil. En concret, permetrà als Registres Civils Consulars, dependents del Ministeri d'Afers exteriors i de Cooperació, enviar els expedients en matèria de Nacionalitat i Estat Civil a la Direcció general dels Registres i del Notariat, dependent del Ministeri de Justícia.

La via electrònica substitueix a la valisa diplomàtica en aquests tràmits.

Fins ara, l'enviament dels expedients es realitzava en paper mitjançant valisa diplomàtica, amb el consegüent cost associat, i els elevats temps d'enviament des dels consolats a l'estranger. Amb la nova aplicació, i una vegada digitalitzat l'expedient, es rebrà en qüestió de segons en el Ministeri de Justícia, on immediatament començarà la seva tramitació.

Després dels bons resultats del projecte pilot, Afers exteriors ha decidit ja que els Consolats Generals a Bogotà, Buenos Aires, Nova York i Santiago de Xile passin a utilitzar exclusivament la plataforma CORINTO en les seves comunicacions amb Justícia i viceversa.

Paral·lelament, s'han iniciat els treballs per a la incorporació gradual a l'ús de la plataforma de les Oficines Consulars de Sant Francisco, Washington, Miami, Los Àngeles, Houston, Chicago, Boston, Monterrey, Mèxic, Guadalajara, Sao Paulo, Salvador de Badia, Rio de Janeiro, Porto Alegri, Caracas, Badia Blanca, Rosario, Lima, Quito, Cartagena d'Índies, Montevideo, Jerusalem, Alexandria, Dakar, Lagos, Bata, Tetuán, Tànger, Rabat, Nador, Larraix, Casablanca, Agadir, Mont-real i Torontó.

Els estalvis esperats gràcies a la implantació d'aquest sistema són molt importants. Només l'estalvi per no utilitzar la valisa diplomàtica en les quatre oficines consulars incorporades al sistema (Bogotà, Buenos Aires, Nova York i Santiago de Xile), aconseguirà els 11.700 euros anuals.Tenint en compte que en els propers mesos es preveu la incorporació gradual de 36 consolats més, els estalvis anuals suposaran centenars de milers d'euros únicament en aquest concepte.

A més, els grans beneficiaris d'aquesta implantació són els ciutadans, que veuran reduïts els períodes de tramitació dels seus expedients, gràcies a l'important estalvi dels temps d'intercanvi de la documentació entre les Administracions.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

Més informació sobre la solució CORINTO en el CTT

• Serveis electrònics