Comença la campanya informativa sobre facturació electrònica

• Opinar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

13 juny 2014

A partir del 15 de gener de 2015, les empreses hauran de facturar a l'Administració General de l'Estat a través d'una única plataforma digital: FACe. La substitució de les factures tradicionals per les electròniques implica un estalvi en temps del 80% i de 3,48 euros per unitat. Les administracions locals i autonòmiques poden adherir-se gratuïtament al Punt General d'Entrada de Factures Electròniques.

Per impulsar aquesta mesura i ajudar a les empreses a estar preparades, el Govern va iniciar el dia 12 de juny de 2014 la campanya de difusió sobre factura electrònica, amb una sessió informativa a la seu de la Cambra de comerç de Madrid, a la qual han assistit nombrosos empresaris de la regió. La sessió ha comptat amb la participació del director general de Red.es, César Miralles; la directora general de Modernització Administrativa, Procediments i Impuls de l'Administració Electrònica, María Ester Arizmendi, i el president de la Comissió d'Innovació i Noves Tecnologies de la Cambra de comerç de Madrid, D. Alfonso Carcassona, entre uns altres.

Durant l'encontre, els assistents han tingut accés a diferents recursos formatius i han pogut conèixer el funcionament del Punt General d'Entrada de Factures Electròniques (FACe). En el passat exercici, els proveïdors de l'Administració General de l'Estat (AGE) van tramitar al voltant de dos milions de factures. A partir de l'any que ve, totes hauran de passar pel FACe, al que també s'estan incorporant nombroses administracions locals, regionals i autonòmiques. El MINHAP ofereix l'eina de forma gratuïta.

Avantatges de la factura electrònica

La implantació de la factura electrònica ofereix clars avantatges econòmics i de gestió. D'una banda, s'escurcen els cicles de tramitació, inclòs el cobrament, i s'eliminen els costos de paper, impressió i enviament postal, amb el consegüent benefici per al medi ambient. A més, es facilita un accés més ràpid i fàcil a les factures emmagatzemades, es redueix de forma dràstica l'espai d'arxiu que requereix el seu emmagatzematge i es millora el servei al client. Altres beneficis afegits són que facilita la lluita contra el frau; inclou el procés de facturació en els sistemes informàtics empresarials, millorant la seva gestió, i, sobretot, contribueix a la modernització de l'economia i el desenvolupament de la societat de la informació.

En aquest sentit, el govern danès va realitzar en 2003 un estudi previ a la implantació de la factura electrònica, que va determinar que aquesta fa possible una reducció del 80% en els temps de tramitació. En el cas del paper, cada factura implica un temps de treball de 17 minuts, mentre que el format electrònic redueix el període a només 3 minuts, i això en cas que el procés no hagi estat automatitzat. Els estalvis per factura electrònica, segons recull el Pla AVANZA, són també considerables i poden estimar-se en 3,48 euros per unitat. Es distribueixen en 0,70 euros per a l'entitat emissora i 2,78 per a l'administració receptora.

FACe, el punt únic de facturació

Totes les factures que es presentin a l'AGE es tramitaran únicament a través del Punt General d'Entrada de Factures Electròniques (FACe), una plataforma ‘online’ que permet presentar càrrecs davant qualsevol òrgan estatal i davant les múltiples administracions regionals i locals que s'estan adherint a aquest sistema.

A més de l'enviament, la plataforma digital permet a les empreses consultar l'estat de les seves factures, localitzar els codis d'identificació de l'organisme receptor, obtenir ajuda i descarregar el programa informàtic gratuït que facilita la connexió automàtica amb FACe.

Campanya informativa de factura electrònica per a les empreses

L'engegada del Punt General d'Entrada de Factures Electròniques va acompanyat d'una campanya de difusió que, a més d'altres jornades destinades a empreses, implicarà la distribució de fullets informatius de FACe per diferents punts del país, així com la difusió d'un video tutorial i un video divulgatiu sobre factura electrònica.

Més informació:

http://www.face.gob.es(Obre en nova finestra)

http://www.facturae.gob.es(Obre en nova finestra)

• Serveis electrònics
  • Infraestructures i serveis comuns