Està previst que els gairebé 350 notaris de la Comunitat remetin a la Generalitat cada any entre 200.000 i 250.000 escriptures públiques en format electrònic cada any.
El conseller ha ressaltat que es persegueix "incentivar la presentació en línia de declaracions tributàries per part de ciutadans, gestors i assessors fiscals, la qual cosa permet importants estalvis, tant en paper com en desplaçaments físics a dependències tributàries".
En 2013 más de un 67% del número total de declaraciones presentadas del modelo 600 del Impuesto sobre Transmisiones Patrimoniales se ha realizado telemáticamente, lo que ha supuesto más de un 72% de la recaudación, con un ahorro en papel de entre 2,5 y 3 millones de hojas.
Moragues ha posat l'accent en els esforços del Consell "per aprofundir en la labor ja empresa de construcció d'una veritable administració electrònica en l'àmbit de la gestió tributària de la Generalitat, evitant desplaçaments a ciutadans i empreses, promovent noves actuacions per facilitar la presentació telemàtica de declaracions i documents amb transcendència fiscal per part dels ciutadans".
Tot això, en el marc legal del principi d'impuls de l'aplicació dels mitjans electrònics als processos de treball i la gestió dels procediments i de l'actuació administrativa, i en el context del procés de simplificació i reducció de càrregues administratives a través dels plans SIRCA1 (2010-2012) i el vigent SIRCA2 (2013-2015) .