L'Administració Electrònica al Govern Basc

• Opinar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

20 setembre 2011

Una administració orientada al ciutadà

En el año 2005, el Gobierno Vasco culminó la puesta en marcha de la Plataforma Tecnológica para la e-Administración, PLATEA. Dicha plataforma provee a las distintas aplicaciones del Gobierno Vasco de los sistemas necesarios para la digitalización de los procedimientos administrativos de acuerdo a la Ley 11/2007.

Des de la posada en funcionament de PLATEA s'han dut a terme altres iniciatives innovadores que el que pretenen és millorar i apropar els serveis de l'Administració Electrònica als ciutadans.

* Xarxa Pública Basca de Centres KZGunea. Desde el punto de vista funcional se pretende la reducción de la brecha digital entre los colectivos de ciudadanos con mayor dificultad de acceso a las Nuevas Tecnologías. Por esta razón, se puso en marcha una red de centros públicos gratuitos para la formación y el uso de las TICs en todos los municipios de Euskadi.
* La Passarel·la de Pagament Mòbil permet tramitar qualsevol ingrés en mobilitat directament des del lloc on es genera la necessitat de pagament. Eliminant-se així esperes i desplaçaments innecessaris.
* La Interfície d'Interoperabilitat permite al personal tramitador responsable de un procedimiento administrativo acceder desde su propio ordenados a los datos y certificados proporcionados por otras Administraciones Públicas, con todas las garantías de legalidad y seguridad. De este modo se evita que los ciudadanos tengan que aportar documentos que obren en poder de las AAPP, dando así cumplimiento a los requisitos de la Ley 11/2007.

Pot trobar més informació d'aquestes iniciatives en el CTT: Centres KZgunea , Passarel·la de Pagaments Mòbil , Interfície d'Interoperabilitat

• Ciutadà
  • Empresa